Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

Krzysztof, 6 miesięcy temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 53 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szybka reakcja na pedał gazu, dynamika, pewność trzymania się na drodze !
Układ elektryczny : Komplet LED-ów na pokładzie! Koniec z wymianami żarówek! Dobre, wydajne światła! Przyjemne " nie choinkowe" oświetlenie kokpitu i wnętrza.
Układ hamulcowy : Bardzo dobrze działające hamulce! Układ antykolizyjny i ABS są super!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie napiszę bo ich nie było ! I niech to nie wygląda na promocję marki ! To moje drugie auto po Leonie i tak samo niezawodne! Jestem zwykłym kierowcą i szczerze opisuję moje wrażenia !
5,0
Całokształt
Zakupiony w kraju w salonie SEATA w 2018 ROKU jako nowy. Przez pięć lat użytkowany na dojazdy do pracy i okazjonalne dłuższe wypady. Przez ten okres nigdy nie zawiódł, prowadzenie, komfort, przyspieszenie i ekonomia na piątkę ! Żadnych usterek czy niedomagań! Przesiadłem się z również nowego Seata Leona 1,5 który sprawował się bardzo dobrze. Mam wersję FR więc wyposażenie jest bardzo przyzwoite. Serwisuję oczywiście w ASO i koszty są na dobrym poziomie. Średnie spalanie wykazuje 6,1 L/ 100km. Automatyczna skrzynia biegów jest bardzo sprawna, przyspieszenie świetne na każdym biegu! Trzy tryby jazdy Normal, Eco i Sport dla każdego do wyboru. Jedyny mały minus to trzeszczące uchwyty drzwi ! Poza tym, super !!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy i wyciszenie. Mimo niewielkiej pojemności, 1,4 L , turbodoładowanie robi swoje! Moment obrotowy jest dość spory i przy niezbyt wielkiej masie pojazdu, te 150 KM daje sporo frajdy!
5,0
Skrzynia biegów
Działa wyśmienicie, bez szarpnięć, spóżnień czy zgrzytów! W normalnej jeżdzie nie odczuwamy przełączania biegów, dopiero w trybie sport i przy dynamicznej jeżdzie odczujemy delikatne szarpnięcia!
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre trzymanie w zakrętach, żadnych bocznych pochyleń czy nadsterowności. Przy obręczach 19 calowych trochę odczuwalne poprzeczne nierówności. Stąd też cztery gwiazdki !
4,0
Karoseria
Dobrze spasowana choć widywałem lepsze! Dobra ochrona przed rdzą, nadkola, progi i spód pojazdu oraz dolne krawędzie drzwi. Mimo fartuchów na krawędziach drzwi zbiera się tam brud i piasek zaciągany zawirowaniem strug opływowych powietrza.
Komfort
5,0
Widoczność
Wyższa pozycja za kierownicą i dobre przeszklenie kabiny sprzyjają widoczności. Słupki " C " nieco przysłaniają widok. Kamera cofania jest bardzo przydatna choć jej rozdzielczość mogłaby być wyższa !
5,0
Ergonomia
Kierownica jest multi funkcyjna więc wiele praktycznych rzeczy mamy "pod ręką". Ekran dotykowy na panelu działa bardzo czule i szybko i zawiera tylko te ustawienia które używamy raczej żadko lub na postoju! Wiele komend można podawać głosowo! Super sprawa! Są też fizyczne przyciski i pokrętła co dla mnie jest wielkim pozytywem!!! Są jeszcze łopatki do zmiany biegów, aktywny tempomat i asystenci jazdy. No ale to już kwestia wyposażenia konkretnego auta. Mam i wiem, że warto je mieć!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają bardzo dobrze i co ważne, szybko ! Używam klimatyzacji cały czas i co ciekawe na 1/3 obrotów ! Ogrzewane siedzenia uprzyjemniają zasiadanie w zimowe dni ! Wydajny układ wentylacji również dla pasażerów z tyłu!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo! Tak dla kierowcy jak i dla pasażerów. Fotele wygodne, ergonomiczne. Elektryczna regulacja fotela kierowcy jest bardzo cenna. Pasażerowie tylnej kanapy mają sporo miejsca na nogi i dobrze pochylone oparcie. Długie podróże nie męczą ! Wysokość od siedzisk do podsufitki jest naprawdę duża! Przy wzroście ponad 1,8 mam kilkanaście centymetrów nad głową a siedzę powyżej średniego ustawienia! Z tyłu jest jeszcze lepiej! Pięć osób mieści się dość swobodnie ale dla czterech to prawie komfort! Duży pozytyw za szeroko otwierane drzwi i wygodę wsiadania i wysiadania z racji wyższego zawieszenia!
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika i działającej klimatyzacji na dobrym poziomie. Szumy z układu jezdnego, karoserii i lusterek raczej niewielkie i nie męczące, nawet przy dłuższej podróży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy średnim spalaniu około 6,1 L/100km i niezbyt wysokim kosztom przeglądów w ASO nie zrujnujemy domowego budżetu!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 125 tysięcy w 2018 roku otrzymałem dobrze wyposażone auto. Jakość wykonania i subiektywnego, pozytywnego odczucia po ponad pięciu latach eksploatacji rekompensuje ten wydatek !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad pięć lat użytkowania ŻADNYCH usterek !!! Czy to w kabinie czy w komorze silnika czy w podwoziu ! Ktoś może nie uwierzy, ja jeżdżę i wiem ! Żadnych ! Z czystym sumieniem mogę polecić!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było małych usterek a tym bardziej poważnych !!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ateca SUV