Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

similar, 6 lat temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : napęd 4x4, przyśpieszenie, wygląd wersji FR w porównaniu ze zwykła wersją, ilość miejsca w środku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : to nie usterka - ale brakuje mi na stałe wyłączanej opcji start/stop (włącza się sama nie potrzebnie przy każdym odpaleniu auta)...
5,0
Całokształt
To taki VW Tiguan R-Line dla uboższych, aczkolwiek na tle droższego brata można wyróżnić kilka wad (skromniejsze wnętrze, mniejszy prestiż, mniej gadżetów, mniejszy wybór silników, gorsze o 0,9 sekundy przyśpieszenie) oraz zalet (w przypadku wersji Ateci FR 2.0 tsi 4x4 - Ateca wychodzi około 35 tyś taniej przy tym samym wyposażeniu i silniku od VW Tiguana R-Line (z tym że R-Line będzie miał30KM więcej z tego samego silnika - kwestia ustawień fabrycznych), lżejsza o ponad 120kg waga całkowita, niższa bryła, taka sama prędkość V-max, niższe realne spalanie, mniejsza podatność na złodziejstwo)... Ogólnie auto godne polecenia. z rzeczy które mnie drażnią to dość mały bak benzyny - tylko 56 litry pod korek, brak regulacji wysokości położenia górnego mocowaniu pasów bezpieczeństwa mimo najwyższego wyposażenia...
Wrażenia
5,0
Silnik
Super - zrywnie, szybko i cicho, fajne brzmienie (w porównaniu do 1,4 którego miałem wcześniej i zamieniłem właśnie na 2.0). sporo pali - po mieście mieszczę się w 9,5l/100km (w szczycie korków trzeba dodać do tego około litr więcej), na trasie (90-110km/h wychodzi około 7,2l/100km), na autostradzie (130-150km/h - wychodzi 7,8l/100km z klimą). silnik elastyczny, z dużym momentem obrotowym od samego dołu niemalże, bez turbo dziury, idealny do auta ważącego około 1420kg. do setki katalogowo jest 7,9s (real to 7 sekund), V-max katalogowo to 212km/h (filmiki na YT wskazują że można tym mknąć nawet ponad 245km/h). fajna baza do bezpiecznego tunningu (power box - 800zł pod pedał i chip w silnik - około 3000zł - podbija moc ze 190KM do 256KM - czyli tyle co w Audi SQ5)... ja na razie nic nie zmieniałem - za wcześnie na to...
5,0
Skrzynia biegów
cicha, szybka i precyzyjna (siedmiobiegowa DSG), ma kilka trybów (najszybciej chodzi w Sporcie, w normalu rzadko miewa przymulenia - a w trybie eko - nie widzę różnicy w spalaniu, za to widzę różnice w przyśpieszeniu - nie warto używać tego trybu eko). najlepsze sa ustawienia - Indywidual - każdy znajdzie coś dla siebie. Łopatek przy kierownicy nie używam - to się nie wypowiem. wygodny lewarek.
5,0
Układ jezdny
w 4x4 bardzo fajne odczucia - nie płoży przodem, neutralny, ani nadsterowny, ani podsterowny - elektronika czuwa - samochód dość twardy lub może lepiej - sprężysty - ale nie kosztem komfortu, przyjemny prześwit (19cm) pozwala na więcej w mieście i poza miastem, choć to raczej nie terenówka ale krawężniki, muldy, piasek, dziury, śnieg - nie są mu straszne...
5,0
Karoseria
kwestia gustu - wg mnie ładniejsza od Tiguana - ma lżejszą bryłę od niego, delikatniejsze nadkola, ładniejsza od Karoqa - bardziej sportowo i lekko wygląda. torchę ciężko zamykają się drzwi - mimo wzorowego spasowania - wymagają regulacji (fabryczna niedokładność - ale tańsza Ateca czymś musi się różnić od droższego Tiguana)... dobra widoczność, dobra sztywność nadwozia... ciekawie to wygląda wg mnie.
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność znakomita - wyżej się siedzi - więcej widać, wspomagana czujnikami przód - tył i lewa - prawa oraz kamerą cofania i kamerkami 360 dokoła samochodu, dodatkowo asystent martwego pola, asystent światłe długich, asystent pasa ruchu, asystent nagłego hamowania, itd... szyby atermiczne - przyciemniane, światła full LED - aktywne, doświetlanie zakrętów, wewnątrz wszystkie lampki energooszczędne - tez ledowe...
4,0
Ergonomia
ergonomia jak we wszystkich autach od VAG - jest wzorcowa (jedynie włącznik ogrzewania przedniej szyby nie powinien być tak głęboko ukryty w ustawieniach komputera pokładowego). wszystko jest na swoim miejscu - intuicyjnie rozplanowane. brakuje mi tylko gniazd USB dla pasażerów tylnych siedzeń choć ponoć rocznik 2018 już to ma! odtwarzacz CD jest w schowku pasażera... - trochę to uciążliwe w trasie dla konserwatystów używających płyt CD...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wzór wg mnie - szyby zima odparowują w max 15 sekund, klima cichuteńka (4-o strefowy climatronic - odrębnie sterowny nawiew na tylną kanapę) i bardzo wydajna, przy czym nie zwiększa spalania. ogrzewanie wydajne - szybko nagrzewa wnętrze, podgrzewane siedzenia przód i tył (brak podgrzewanej kierownicy która miałem w Fordzie C-Max...), grzana przednia szyba, podgrzewany płyn do spryskiwacze i dysze spryskiwaczy, grzane lusterka... jest bardzo dobrze - czego chcieć więcej...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca - fajny mały tunel - wygodniejszy niż w Tiguanie bo nie upija w kolano kierowcę... duży i foremny bagażnik, składane siedzenia - dzielone na 3 części z dziurą między fotelami na długie przedmioty... jest bardzo dobrze. kilka schowków - wszystkie mieszczą duże butle z napojami, szuflady pod siedzeniami, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, schowek w podłokietniku, foremny schowek przed pasażerem (niestety nie zamykany na kluczyk), schowek na okulary w podsufitce, podwójna podłoga bagażnika, schowki boczne w bagażniku, siateczki, półeczki... na 4-o osobowa rodzinę - autko w sam raz. bagażnik w wersji 4x4 ma około 480l (30l mniej niż w wersji 4x2).
4,0
Wyciszenie
auto jest nadzwyczaj ciche - spokojnie można rozmawiać i słuchać cichej muzyki nawet przy prędkościach "autostradowych" rzędu 150km/h - powyżej tej prędkości zaczyna być słychać nie tyle silnik co szum wiatru wokół lusterek i przednich słupków - brakuje klejonych szyb które by to zniwelowały jak w Audi SQ5 (ale to nie tal liga cenowa). nawiewy od klimy są ciche, nic nie stuka, plastiki miękkie i dobrze spasowane - nie skrzypią nawet na mrozie (musiałem jedynie przesmarować zawiasy od schowka pasażera i natłuścić ranty od klapki do tego schowka - bo skrzypiała na wybojach). pamiętajmy że to auto za 230 tyś a nie za 250 tyś (Audi SQ5). bagażnik i nadkola też dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
cena zakupu i serwisowania niższa niż tożsamego Tiguana o około 1/4 i niższa od Audi Q3 o ponad 1/3, długa 5-o letnia gwarancja, niska waga (jest lżejszy od Tiguana o 120kg przy tym samym wyposażeniu), przeglądy co 2-a lata lub co 30 tyś km - to wszystko daje nadzieję na stosunkowo niskie zużycie paliwa i zmniejszone koszty eksploatacji... ewentualne naprawy obejmie długa gwarancja.
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba najlepszy kompromis jakościowo cenowy z czwórki VAG: Ateca, Karoq, Q3, Tiguan. Full wypas kosztował niecałe 126 tys zł (kupiony jako nowy u Łódzkiego dealera w marcu 2018 roku, produkcja październik 2017 rok). Koszt serwisu do przeżycia (najniższy w grupie VAG) - pisałem o tym powyżej, serwisowanie co dwa lata, długa gwarancja. jedynie opony zimowe sporo mnie kosztowały przy tej wielkości...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
krzywo zamontowana boczna szyba od kierowcy i listewka podszybia (szumiał wiatr przez to) - poprawiono w serwisie w ciągu kwadransa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
absolutnie brak i oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ateca SUV