Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

Marol, 7 lat temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobre zawieszenie człowiek dzięki niemu czuje się pewnie w różnych często niebezpiecznych sytuacjach na drodze, dobre osiągi komfort i bezpieczeństwo, (na razie bezawaryjne) a różnie to bywa na naszych drogach.
5,0
Całokształt
Seata posiadam dopiero niecałe 6 miesięcy pomimo tego odważyłem się go ocenić w sposób subiektywny. Niewątpliwie jest to samochód rodzinny, o lekko sportowo ,,terenowym" charakterze. Posiada wszystko co kierowcy potrzeba by cieszyć się jazdą. Jest się z czego cieszyć bo auto wspaniale jeździ zarówno po nierównościach naszych dróg jak i po dobrej nawierzchni. Dość twardo (seatowsko) zestrojone zawieszenie daje radę bez problemu i zapewnia jednocześnie całkiem niezły komfort jazdy. Nie jest ani za twardo ani za miękko po prostu kompromis , mnie to odpowiada, choć jeśli chodzi o jazdę w terenie nie mogę się wypowiadać gdyż nie testowałem auta pod tym względem. Wykonanie wnętrza nie budzi zastrzeżeń i ciężko jest się przyczepić do wykonania i spasowania części wyposażenia kabiny. Wyciszenie jest dobre przy prędkościach autostradowych daje się swobodnie rozmawiać, słychać delikatne odgłosy z zewnątrz lecz nie są za bardzo uciążliwe. Silnik to kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem, wolał bym mocniejszy ale i ten daje radę gdy chce się troszeczkę poganiać po autostradach. Skrzynia biegów dobrze sobie radzi z zachciankami kierowcy nie ma z nią kłopotu, nie jest ospała i wyprzedzanie aut na drodze dzięki właściwemu zestopniowaniu biegów jest bezpieczne. Miejsca w kabinie wystarcza dla 4 osobowej rodziny oraz średniego bagażu, bagażnik w miarę ustawny choć mógłby być ciut większy. Troszkę przeszkadza brak możliwości regulacji pasów bezpieczeństwa na słupku, oraz zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów mógłby być większy lub występować w ofercie powiększony o parę literków co się przydaje zwłaszcza przy podróżach zagranicznych. Trudno mi się do czegoś na siłę doczepić samochód jest używany na co dzień nie ma z nim kłopotów lecz jeszcze pachnie nowością i dopiero po upływie czasu i przebiegu kilometrów da się powiedzieć coś więcej. Puki co mogę polecić to auto wszystkim, ja się na nim nie zawiodłem jak do tej pory i oby tak dalej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik miło zaskakuje jak na razie nic się z nim nie dzieje, jest oszczędny i w miarę szybki, elastyczny choć może przydało by się jeszcze parę koników tak dla powiększenia przyjemności z jazdy, choć i teraz jest dobrze.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dobrze sobie radzi z zachciankami kierowcy nie ma z nią kłopotu, nie jest ospała i wyprzedzanie aut na drodze dzięki właściwemu zestopniowaniu biegów jest bezpieczne.
4,0
Układ jezdny
Dobrze zestawiony ani nie za twardy ani nie za miękki, kompromis bardzo dobrze sprawdzający się na drogach asfaltowych (w terenie nie testowałem jeszcze) W zakrętach i na lekkich nierównościach drogowych auto radzi sobie nadspodziewanie dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak na takie gabaryty jest dobra, w razie czego pomagają systemy ułatwiające życie kierowcy.Kabina dobrze wyciszona przy prędkościach autostradowych daje się bez problemu rozmawiać. Bardzo dobre audio z 9 głośnikami umila podróż, auto posiada masę poręcznych schowków i udogodnień. Ogrzewanie i klimatyzacja nadążają za preferencjami kierowcy i pasażerów.
4,0
Ergonomia
Brak regulacji pasów bezpieczeństwa na słupku, poza tym wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna tak jak to powinno być we wszystkich autach a jednak niestety nie jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna i cicha, ogrzewanie spełnia pokładane w nim nadzieje choć zimy jak na razie nie są za mroźne. Podgrzewana szyba z przodu oraz siedzenia dają możliwości komfortowej podróży w różnych warunkach pogodowych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 4 osobowej wystarcza miejsca w kabinie choć bagażnik mógłby być nieco większy.Czasem przydaje się boks dachowy zwłaszcza na dalsze wyjazdy.
4,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone co zapewnia komfort w podroży. Przy prędkościach autostradowych i nie tylko daje się swobodnie rozmawiać i słuchać muzyki. Dzięki dobremu wyciszeniu nawet podróże powyżej 1000 km nie są uciążliwe, nikt nie uskarża się na bul głowy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty utrzymania są akceptowalne jeśli ktoś kupuje auto z rozmysłem i bierze to we wcześniejszych kalkulacjach finansowych pod uwagę. Ogólnie jest dobrze koszty eksploatacji średnie jak przy autach tego typu i marki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na razie jeszcze trudno jednoznacznie powiedzieć ale jakość wykonania jest dobra i awarie się nie zdążają (młode auto). Cena akceptowalna w zależności co kto od auta oczekuje. W moim wypadku jak do tej pory jest OK, koszty serwisu i wydatki na eksploatację akceptowalne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód posiadam od kilku miesięcy i jak na razie brak oznak usterkowości poza drobiazgami w stylu dokręcenia lekko luźnej śrubki w drzwiach i wymiany żarówki przez serwis. Ach oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak samochód zaledwie paromiesięczny, staram się dbać o auto lecz co tam kiedy się wydarzy nigdy nie wiadomo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11

Seat Ateca – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Ateca SUV