Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

similar, 7 lat temu
Silnik 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
To taki VW Tiguan dla uboższych, aczkolwiek na tle droższego brata można wyróżnić kilka wad (skromniejsze wnętrze, mniejszy prestiż, mniej gadżetów, mniejszy wybór silników) oraz zalet (22 tyś zł niższa cena przy tym samym wyposażeniu, lżejsza o ponad 100kg waga całkowita, większa realna prędkość max, niższe realne spalanie, mniejsza podatność na złodziejstwo)... Ogólnie auto godne polecenia. z rzeczy które mnie drażnią to dość mały bak benzyny - tylko 52 litry pod korek, brak regulacji wysokości położenia górnego mocowaniu pasów bezpieczeństwa... obie te rzeczy mogli przejąć od Tiguana - byłoby super...
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik zrywny, szybki, cichy o przyjemnym brzmieniu, nader oszczędny (szczególnie w mieście w trybie 2-u cylindrowym), elastyczny, prawie bez turbo-dziury, z kulturalna pracą.
4,0
Skrzynia biegów
auto nowe - zatem trudno opiniować - na razie zdarza się wyskakujący 5 i 6 bieg gdy zbyt delikatnie się go wrzuci... generalnie skrzynia cicha, lekko pracująca, elastycznie zestopniowana - auto podpowiada który bieg kiedy najlepiej wrzucić...
4,0
Układ jezdny
nie płoży przodem, neutralny, ani nadsterowny, ani podsterowny - dość twardy - ale nie kosztem komfortu, przyjemny prześwit (20cm) pozwala na więcej w mieście i poza miastem. krawężniki, muldy, piasek, dziury - nie są mu straszne... Słabo wygląda ruszanie na lodzie zimą - brak napędu 4x4...
4,0
Karoseria
Idealne auto rodzinne - spokojnie wygodnie mieszczą się 4 dorosłe osoby i jada w komforcie, bagażnik około 500l - wystrczający. Niezbyt ładny ogolny look auta - ale o gustach się nie dyskutuje...
Komfort
5,0
Widoczność
jeśli chodzi o ogólny komfort to auto jest nadzwyczaj ciche - spokojnie można rozmawiać i słuchać cichej muzyki nawet przy prędkościach "autostradowych" - nie jechałem jeszcze ponad 150km/h bo mam to autko dopiero tydzień, więc nie wiem co by było przy katalogowych 210km/h... wersja Style jest przyjemnie wykończona i wyposażona - komfortu dodają elektryczna klapa, ogrzewana przednia szyba, bardzo dobre audio z 9 głośnikami, mirror-link, grzane siedzenia, podłokietniki z przodu i z tyłu, wygodne siedzenia regulowane w wielu płaszczyznach... brakuje: regulacji wysokości mocowania górnego pasów bezpieczeństwa! auto ogólnie pojemne z dużym 510-o litrowym bagażnikiem i kołem dojazdowym w standardzie. widoczność bardzo dobra - elektryczne lusterka - składane, wewnętrzne lusterko przyciemniane automatycznie - jest OK.
5,0
Ergonomia
tak jak we wszystkich autach koncernu VAG - wszystko na swoim miejscu i w dobrej jakości... jedynie włączanie ogrzewania przedniej szyby jest ukryte w ustawieniach konfiguracyjnych - nie wiem po co... podkreślę kolejny raz - nie ergonomiczne mocowanie pasów bezpieczeństwa - brak regulacji na wysokość ich górnego położenia...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo cicha i wydajna klima - climatronic dwustrefowy, z odrębnym nawiewem na tył samochodu, podgrzewane siedzenia, grzana przednia szyba, podgrzewany płyn do spryskiwacze i dysze spryskiwaczy, grzane lusterka... jest bardzo dobrze - czego chcieć więcej...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca - fajny mały tunel - wygodniejszy niż w Tiguanie bo nie upija w kolano kierowcę... duży i foremny bagażnik, składane siedzenia - dzielone na 3 części z dziurą między fotelami na długie przedmioty... jest bardzo dobrze. kilka schowków - wszystkie mieszczą duże butle z napojami, szuflady pod siedzeniami, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, schowek w podłokietniku, foremny schowek przed pasażerem (niestety nie zamykany na kluczyk).
4,0
Wyciszenie
auto jest nadzwyczaj ciche - spokojnie można rozmawiać i słuchać cichej muzyki nawet przy prędkościach "autostradowych" - nie jechałem jeszcze ponad 150km/h bo mam to autko dopiero tydzień, więc nie wiem co by było przy katalogowych 210km/h...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
cena niższa niż tożsamego Tiguana o ponad 1/5, oszczędny silnik, długa 4-o letnia gwarancja, niska waga (jest lżejszy od Tiguana o ponad 100kg przy tym samym wyposażeniu), przeglądy co 2-a lata lub co 30 tyś km - to wszystko daje nadzieję na stosunkowo niskie zużycie paliwa i zmniejszone koszty eksploatacji...
5,0
Stosunek jakość/cena
nie będę się rozpisywał w tym miejscu - mam nadzieję że awarii nie będzie - konfigurację cenową Seat zrobił w tym modelu bardzo dobrą... koszty serwisu tez niższe niż u VW... zobaczymy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak - nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak - nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 EcoTSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ateca SUV 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ateca SUV