Karoseria
: Naprawdę dobre wykonanie i zabezpieczenie antykorozyjne. Plastiki owszem niektóre twarde ale dobrze spasowane, poza tym super wyciszenie.
5,0
Całokształt
Niewiele można znaleźć opinii na temat tego modelu z silnikiem 1,0 TSI więc z racji tego że zakupiłem, przedstawiam parę informacji może komuś to pomoże w wyborze. Ateca to bardzo udany i dopracowany projekt , jest przestronna, świetnie się prowadzi. Z silnikiem 1,0 TSI daje radę a nawet zaskakuje elastycznością. Oczywiście taka wersja jest dla osób znających się na jednostkach TSI (turbodoładowanych) bo inni się niesłusznie ich boją, szczególnie osoby które wcześniej miały auta z silnikami diesla lub wolnossącymi benzynami bo im po prostu nie przychodzi do głowy że auto o takiej pojemności może sprawnie i bezawaryjnie jeździć (taka bryluje opinia że jak nie ma pojemności 1,5 lub 2,0 to już do jazdy się nie nadaje). Ja poprzednio miałem kompakta z silnikiem 1,2 TSI i świetnie się nim jeździło przez sześć lat co więcej nie było żadnej nawet najmniejszej awarii, dlatego wiem jaki silniki TSI nowej generacji zrobiły postęp mowa o serii EA 211. Co więcej aby być w pełni zadowolonym trzeba umieć takim autem jeździć - zasada jest taka : nie wolno kręcić go wysoko jak silnik wolnossący i odpowiednio wcześnie zmieniać przełożenia, wtedy jeździ się dynamicznie i oszczędnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje radę i jest zupełnie wystarczający do sprawnej jazdy. Jednostka jest cicha szybko wkręca się na obroty. Zadziwia elastycznością, na piątym biegu pod górę przyspiesza (!) i jeszcze komputer sugeruje 6 bieg co już jest przesadą i dlatego skrzynia automatyczna w tej wersji jest niewskazana bo będzie zamęczać silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Fajny manual z ładną dźwignią o małym skoku czasami zdarza się mu delikatne haczenie.
5,0
Układ jezdny
Super się prowadzi, prosto i przewidywalnie ale w seatach to standard.
5,0
Karoseria
Auto przez tyle lat już się opatrzyło ale i tak ładnie wygląda, oczywiście nie ma efektu WOW po li
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium na kołach, ktoś tak kiedyś napisał i istotnie widoczność bardzo dobra ale czujniki tył zawsze ułatwiają parkowanie więc dobrze że są.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra za sprawą pokręteł i przycisków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy jest wydajny więc bez uwag. Szybko się nagrzewa to zaleta małego silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, rewelacja.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, jestem zaskoczony, silnika praktycznie nie słychać , bardzo cichych opon NOKIAN również nie słychać, tylko szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnym stylu jazdy spalanie średnie na poziomie 5,7- 6,1 litra na tak duże auto to super wynik. oczywiście jak będziemy go kręcić wysoko o czym pisałem wypije więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak poza tym modele po liftingu są dopracowane nie słyszałem o awariach, ewentualnie o zawiechach systemu multimedialnego w wysokich wersjach wyposażeniowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nowe auto , poza tym to Seat,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
[l/100km]