Silnik
: Bardzo ekonomiczny dzięki systemowi dwóch cylindrów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia dramat
3,0
Całokształt
Wybrałem 1.5 FR , auto idealne w trasę dla 2 /3 osób ,bardzo ekonomiczne ,silnik elastyczny. Na minus bardzo mały bagażnik, problemy ze skrzynią biegów,1/2/3 jak w traktorze (np stary Ursus), wycieki oleju po 16000 to przesada.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny ,w miarę cicha praca,dzięki trybowi dwóch cylindrów bardzo ekonomiczny szczególnie w trasie.
1,0
Skrzynia biegów
Od samego początku problemy ze skrzynią ,pierwsze 3 biegi wchodzą gorzej niż w traktorze, na przeglądach zgłaszany problem podobno regulowali ale efekt zerowy. Mało tego w 3 roku przy przebiegu zaledwie 16000 tyś.km. olej cieknie ze skrzyni,serwis powiedział że tak jest bo dali jakieś lewe śruby bez kleju to i się rozszczelniło się połączenie i trzeba wyjąć skrzynie wymienić nowy zimering i dokręcić prawidłowymi śrubami.
Małe lusterka,duże słupki tylne,bez kamery trzeba dobrze wyginać szyję.
4,0
Ergonomia
Fajnie wyprofilowane siedzenia,nie ma problemu przy dłuższej jeździe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bardzo wydajna, ogrzewanie tez daje radę ,fajna funkcja grzanych siedzeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok ,natomiast tył jak siedzą z przodu osoby wysokie trzeba podciągać kolana, piąta osoba to raczej wpisana w dowodzie niż siedząca z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Przydała by się mata wyciszająca pokrywę silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis jak wszędzie części drogo ,olej jeszcze droższy ,sama robocizna między 500 a 800 zł tak że nie jest źle. Na duży plus 5 lat gwarancji + asistace .
3,0
Stosunek jakość/cena
Wykończenie środka za te cenę byle jakie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękająca dodatkowa lampa stop.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciężko wchodzące biegi,po16000 wyciek z łączenia silnika ze skrzynią.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI 150KM 110kW
[l/100km]