Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Altea XL

walldemaro, 14 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Seat Altea XL 2.0 TDI 140KM 103kW od 2006 - Oceń swoje auto
3,69
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Skrzynia DSG rewelacja, ludzie tylko automat !!!
4,0
Całokształt
Samochód daje dobre wrażenia z jazdy, super się prowadzi, za moc i skrzynię DSG pochwała, automat jest niesamowity. Pod maską czasami 170KM przydało by się. Bagażnik nie jest pakowny jak myślałem, do Zafiry się nie umywa. Wygląd auta b.atrakcyjny, dobrze się prezentuje. SERWISY fatalne, a turbo wadliwe i po regeneracji znów się psuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
kultura pracy TDI przeciętna, silnik głośny ale b.zrywny, wyczuwalna turbo dziura ale jak wejdzie w obroty to rakieta!
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, to mój pierwszy automat w życiu i chyba dokonałem dobrego wyboru na rynku, skrzynia bardzo szybka, możliwa ręczna zmiana biegów, program sport b.dobrze dopracowany, super!
5,0
Układ jezdny
Nieźle trzyma się zakrętów, przód trochę ucieka przy dużych prędkościach, twarde zawieszenie ale wytrzymałem nic nie robiłem a dziury przecież warszawskie straszne, uwaga na słabe hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
słupki przednie, zdecydowanie za duże, trzeba mocno uważać na skrętach przy zielonej strzałce aby nie "skosić" kogoś na pasach?
3,0
Ergonomia
Spalanie - przy spokojnej jeździe 80-100 nawet można osiągnąć 5,5l, rok temu jechałem z Włoch zapakowany na maxa i 4 osoby na liczniku 120-160 i spalił tylko 6,6literka, oczywiście paliwo niemieckie zrobiło swoje, brak korków i cały czas autostrada, wjechałem do Polski i od razu 1l więcej. A mieście po Wawie średnio 7,5l ale i zimą w korkach średnio było aż 11l.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie najlepsza klimatyzacja, brak regulacji temp. jednocześnie dla dwóch pasażerów, z tyłu fatalnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonała pozycja za kierownicą, wygodne fotele z przodu, z tyłu dla dzieci wystarczająco
3,0
Wyciszenie
Silnik głośny ! traktor,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik oszczędny jak delikatnie się z nim obchodzimy, zimą zaskakuje - w korkach 12l. Po Warszawie średnio 7,5-8l. Przeglądy porażka. Odradzam Seat Dyszkiewicz z Konstancina i Kometę, powinni rowery naprawiać. Wyjątek to serwis blacharski Komety - b.dobry, polecam.
3,0
Stosunek jakość/cena
duży spadek wartości !
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
popsuty zamek tylnej klampy - na gwarancji wymiana, częste błędy w komputerze w odczycie żarówek i ciśnienia opon (ale te tylko po zmianie opon) A tak to spoko ale za turbinę ich nie lubię (grupy VW)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszczelniacze turbiny, musiałem regenerować przy ok.80tys., zgłaszałem w serwisie {Kometa} ten fakt od 40tys. że kopci i turbina hałasuje ale "specjaliści serwisowi" nic nie słyszą, tak ma być! Sam musiałem naprawić po gwarancji, ponieważ olejem już kapało przed kolektorem a przy mocnym gazie dymił jak Ikarus. Ale teraz znów mi hałasuje, koszmar, a uważam na nią.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Altea XL 2.0 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Altea XL