Karoseria
: Dość ciekawy wygład zewnętrzny, w środku też jest lepiej niż w poprzednim aucie.
4,0
Całokształt
Auto jest przyjemne w prowadzeniu, DSG z 7 biegami reaguje dobrze, w porównaniu do Bory niestety nie mogę z tą samą prędkością wchodzić w zakręty, auto wynosi i się przechyla. Więc zacząłem jeździć ostrożniej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Czasem auto bez żadnej przyczyny traci moc na 2 biegu, w czasie jazdy na nierównej nawierzchni, jak by odcięło paliwo na 1.5 sek. W gęstym ruchu miejskim spalanie wzrasta do 24/100. Na postoju spalanie 0.8lt/h. Od 5 gigu zaczyna się oszczędna jazda, wiec na gęsty ruch miejski to nie jest najlepszy silnik, ale na trasę i owszem sama przyjemność, czuć moc i spalanie nie jest takie wysokie.
4,0
Skrzynia biegów
Reaguje dobrze, pozytywnie mnie zaskoczyła zmianami biegów co 10km przy spokojnej jeździe.
Praktycznie przy 75km/h już przechodzi na 7 bieg.
4,0
Układ jezdny
Trochę twardo zestrojony, na jakość drug w meksyku trochę za bardzo trzęsie w samochodzie.
Przydało by się elektroniczne strojenie zawieszenia jak w Seacie Leon.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę za słaba widoczność w lewo z powodu słupków bocznych. Nie widać maski przedniej więc z początku przy wjeździe do wąskiego garażu skręcając do niego, po prostu bałem się że zaczepie przodem. Trwało zanim się przyzwyczaiłem.
Natomiast do tyłu jest Ok. Fajna opcjia z lusterkami synchronicznymi, oba na raz poruszają się tak samo, szkoda że same nie obniżają się gdy wciśniemy wsteczny.
3,0
Ergonomia
Przycisk awaryjny źle umieszczony, trzeba się gimnastykować by go wcisnąć.
Regulacja wentylacji umieszczona nad radiem !?
Regulacja lusterek w konsoli centralnej obok awaryjnych też dziwnym miejscu wstawiona.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze się sprawuje Climatronic bizona.
Jedynie brakuje mi nawiewu na tylne siedzenia.
Gdy włączę nawiew na szybę przednia włącza mi się klima oraz nadmuch ciepłego powietrza na nogi jeśli jest zimno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - Dużo miejsca fotele sportowe, trochę za ciasne, trzeba dokładnie na środku usiąść. Regulacja w pionie, poziomie oraz lendzwiowe podparcie.
Z tyłu - kanapa przesuwana przód tył o 18 cm, dużo miejsca na nogi, niestety oparcia nie regulowane.
3,0
Wyciszenie
Spodziewałem się że będzie ciszej ale jest tak samo jak w Borze TDI 1.9, porównałem głośność w środku telefonem, tzn. programem sprawdzającym decybele w obu samochodach, wyszło podobnie ok. 60-65 db w okolicy podłokietnika.
Słychać DSG gdy przy małych prędkościach hamuje silnikiem.
Słychać też hałas od opon na "klejonym" asfalcie.
Generalnie nadkola słychać mocniej niż w Bora.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie aby opiniować, jeszcze nie było pierwszego serwisu.
Spalanie w jeździe gęsto miejskiej dobija. Nierzadko mam na MFA 15/100 spalanie.
Zazwyczaj zaczynam od 20/100 i powoli przy eko jeździe spada do 11-15/100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Podoba mi sie VW Golf SW, ale.. na tutejszym rynku silnik benzyna 2.5, Tiptronic 6, klima Climatic i 319 tys pesos.
Altea 283 tyś. DSG 7, 1.8 tsi, Climatronic. Więc oczywiście Altea wygrała.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic się nie wydarzyło, ale chyba sprawdzę spalanie, bo może coś się rozregulowało?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic jeszcze nie wyszło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TSI 160KM 118kW
[l/100km]