Do Altei XL przesiadłem się z 12-letniej Hondy Accord i po przejechaniu kilku tysięcy km zawołałem "Hondo wróć".
Auto jest ładne, ale wpływa to na widoczność, słupek przedniej szyby zasłania drogę w zakrętach w lewo w stopniu który uważam za niebezpieczny. Silnik 1.6 zdecydowanie za słaby na taka masę, pochwalić mogę zawieszenie i ilość miejsca jakim dysponuje Altea XL szkoda tylko że przednie fotele są tak małe i ciasne. Gdybym miał podejmować decyzję dot. zakupu jeszcze raz raczej kupiłbym coś innego coc technicznie (odpukać) nie mam z autem problemów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.6, 8 zaworów - pracuje poprawnie, ale bez rewelacji. Przy tak ciężkim aucie jest zdecydowanie za słaby.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje dobrze i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń co do pracy układu jezdnego auto zarówno na prostej jak i w zakrętach zachowuje się dobrze.
Komfort
2,0
Widoczność
Ogromne słupki przedniej szyby podczas jazdy na krętych górskich drogach, szczególnie w zakrętach w lewo zasłaniają drogę. Kilka razy z ich powodu nie zauważyłem nadjeżdżającego z przeciwka pojazdu.
3,0
Ergonomia
Poprawna, ale bez szczególnej rewelacji
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby być wydajniejsza, poza tym ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest sporo miejsca, do tego nie można mieć zastrzeżeń, choć fotele zbyt małe ciasnawe.
3,0
Wyciszenie
Moim zdaniem powyżej 120km/h robi się głośno, poza tym słychać wyraźny świst z okolic lusterek zewnętrznych, podobno problem dotyczy wszystkich Altei jakieś niedopatrzenie w procesie projektowania i produkcji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tą masę i silnik benzynowy jest całkiem nieźle, szczególnie w trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg niewielki ale mimo to już są pewne problemy z elektryką, przestały działać światła awaryjne i system AUX radia
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było żadnych poważnych problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Mpi 102KM 75kW
[l/100km]