Jestem bardzo zadowolony. Jeste tylko ten paradoks z silnikiem. Nie pozwala na szybsza, dynamiczniejsza jazde, ale juz przy tych predkosciach, ktore oferuje, auto przestaje byc 100% pewne. Wiec po co silnijszy silnik? Ew. diesel dla mniejszego spalania (o tej samej mocy).
Wrażenia
4,0
Silnik
Zastrzezenie: auto kupione w RFN i tam (dla mnie "tu") uzytkowane. Jest to Altea XL Stylance.
Silnik jednak troche za slaby na tak duze auto. Szczegolnie przy duzych predkosciach (ponad 140) nie daje satysfakcji. Ale generalnie, przy normalnym uzytkowaniu nie mozna sie przyczepic.
5,0
Skrzynia biegów
4 dlatego, ze czasem wsteczny sie haczy. jednak maly skok, wygodna galka i 5 biegow do przodu to bajka... dam piatke! (minus)
5,0
Układ jezdny
znow 5- Auto jest absolutnie fenomenalne na wszelakiej drodze, dowolnym zakrecie i przy jakiejkolwiek pogodzie! Szczegolnie zakrety pokonuje z gracja motyla (tak wysokie auto!) Jednak po przekroczeniu 140 km/h zaczynaja sie problemy - auto odbija na nierownosciach autostrady i zachowuje sie jak zaglowka. Kazdy podmuch wiatru lub wyjechanie zza TIRa to przemieszczenie auta o jakies 0,5m. Troche irytujace i niekiedy straszne. PS Raz przy zjezdzie z ronda, na mokrej nawierzchni i na pomaranczowym swietle zaczelo mnie obracac - ESP zadzialal rewelacyjnie! polecam
Komfort
5,0
Widoczność
5 choc moze byc i 4. grube slupki, w ktorych chowaja sie wycieraczki moga niekotrym przeszkadzac. Dla mnie jest ok.
5,0
Ergonomia
W wersji stylance jest wszystko czego mi trzeba. I do tego na swoim miejscu. Swietne jest np. rozwiazanie radia - sterowane z kierownicy wiec galka vel. oraz przycisk off sa po stronie pasazera. Drobiazg a cieszy. Tempomat, klima, skladane lusterka - obsluga intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatronic - super. Co ciekawe nie ma wszechobecnych pokretel. Sa za to przyciski dla dwoch stref.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fenomenalnie duzo przestrzeni w kazda strone. Altea XL ma przesuwalna tylna kanape (no i dzielona). Przestrzen kabiny mozna zatem rodmuchac kosztem bakaznika, lub zmniejszyc w razie potrzeby, w celu zwiekszenia powierzchni bagazowej.
5,0
Wyciszenie
extra - nic dodac nic ujac, ale auto jest na rynek niemiecki. Slyszalem, ze te na rynek PL maja niekiedy jakies braki w tym zakresie. przy wiekszych obrotach slychac silnik ale radio jest tak fenomenalne ze zaden szum sie nie przebije (8 glosnikow).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali jak smok (ale to ocena subiektywna bo przesiadlem sie z Octavii 1.9 sdi). na trasie w RFN ok 9l/100km przy 140km/h lub 11l/100km przy 180km/h.
Trasa w PL to 7 przy spokojnej jezdzie i 9 przy stalym wyprzedzaniu. W miescie - trudno poiedziec bo jezdze na bardzo krotkich odcinkach (do tego miasto jest dosyc gorzyste), ale to 10-11l/100km trzeba liczyc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie 5. Szczegolnie jesli brac pod uwage forme finansowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ale mam to auto ledwie 3 miesiace.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Mpi 102KM 75kW
[l/100km]