Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Altea Standard

Art 69, 17 lat temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Altea Standard 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2015 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Widząc w tylnym lusterku czarny, drapieżny przód Altei większość kierowców ustępuje nie czekając na ostrzegawcze mignięcie światłami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Światło cofania swieci ale nie oswietla.
Inne : Wycieraczki przednich szyb - słabo zgarniają a ich pióra sporo kosztują.
4,0
Całokształt
Maly zgrabny i przyciagajacy uwagę samochód jak wszystkie inne nie pozbawony drobnych wad ktore to z nawiązką rekompensuje pewne w prowadzeniu podwozie i prawdziwie hiszpański temperament niemieckiego TDI.
Wrażenia
4,0
Silnik
Traktoropodobne niemieckie TDI brzmi troche głośno ale na trasie pokazuje power.Potęzny moment pozwala sprawnemu kierowcy wyprzedzać prawie wszystko i wszystkich i to niezależnie czy jedzie sam czy też z kompletem pasażerów. Start spod świateł jest nieco słabszy-to zasługa b.krótkiego 1 biegu.Biegi 3 i 4 to juz czysta przyjemność .Przyrost mocy na biegu 2 i 3 po włączeniu turbiny jest bardzo brutalny. Prawdziwe odejsćie zaczyna sie dopiero po ok. 2tys obr./min. Silnik lubi dobre markowe PALIFKO, lubi również olej którego na 10kkm trzeba dolać ok 0,5l -po prostu ten typ tak ma.
5,0
Skrzynia biegów
Mały poręczny lewarek o krótkim skoku,wkłada biegi precyzyjnie i z miłym lekkim oporem.
5,0
Układ jezdny
Stworzony do szybkich zakretów.Wytrzyma wiecej niz potrafi wiekszość kierowców. Jest twarde, przy gwałtownych skrętach prawie się nie przechyla i daje poczyucie bezpiecznej pewności.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu na pewno nie ułatwiają manewrów w mieśćie. Za małe lusterka każą powoli zmieniać pas ruchu.Widoczność do tyłu przy cofaniu - KOSZMAR
3,0
Ergonomia
Małe schowki, okropny podłokietnik.Twarde pancerne plastiki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima i ogrzewanie ale w zimie kłopoty z zaparowanymi szybami. Przy klimie aut. powolna regulacja zmiany temp. trzeba mozolnie klikać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ideał. W kubełku siedzisz jak wklejony. Ztyłu nieco slabiej a na środkowym zupełnie żle.
3,0
Wyciszenie
Denerwujący szum ze żle wyprofilowanych uszczelek w drzwiach. Silnika do 130 nie słychać a w jeżdzie miejskiej i tak bardziej wnerwiają korki niż słyszalny pomruk silnika. Na poziom głośności wyrażny wpływ maja opony i charakter ich bieżnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt częste przeglądy.Koszmarny, niekompetentny serwis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogo, ale taka jest cena wyróżnienia się z szarego tlumu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prrzepalona żarówka przedniego ref. - jej prawo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo tylu uwag o przestarzałej technologii pompowtrysków niemieckie TDI wytrzymało bez widocznych objawów przejechanie 300km na ON z 30% dodatkiem benzyny.(Podziękowania dla PKN Orlen Ciechanów i jego zaspanych pracowników)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Altea Standard