Karoseria
: Widząc w tylnym lusterku czarny, drapieżny przód Altei większość kierowców ustępuje nie czekając na ostrzegawcze mignięcie światłami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Światło cofania swieci ale nie oswietla.
Inne
: Wycieraczki przednich szyb - słabo zgarniają a ich pióra sporo kosztują.
4,0
Całokształt
Maly zgrabny i przyciagajacy uwagę samochód jak wszystkie inne nie pozbawony drobnych wad ktore to z nawiązką rekompensuje pewne w prowadzeniu podwozie i prawdziwie hiszpański temperament niemieckiego TDI.
Wrażenia
4,0
Silnik
Traktoropodobne niemieckie TDI brzmi troche głośno ale na trasie pokazuje power.Potęzny moment pozwala sprawnemu kierowcy wyprzedzać prawie wszystko i wszystkich i to niezależnie czy jedzie sam czy też z kompletem pasażerów. Start spod świateł jest nieco słabszy-to zasługa b.krótkiego 1 biegu.Biegi 3 i 4 to juz czysta przyjemność .Przyrost mocy na biegu 2 i 3 po włączeniu turbiny jest bardzo brutalny. Prawdziwe odejsćie zaczyna sie dopiero po ok. 2tys obr./min. Silnik lubi dobre markowe PALIFKO, lubi również olej którego na 10kkm trzeba dolać ok 0,5l -po prostu ten typ tak ma.
5,0
Skrzynia biegów
Mały poręczny lewarek o krótkim skoku,wkłada biegi precyzyjnie i z miłym lekkim oporem.
5,0
Układ jezdny
Stworzony do szybkich zakretów.Wytrzyma wiecej niz potrafi wiekszość kierowców. Jest twarde, przy gwałtownych skrętach prawie się nie przechyla i daje poczyucie bezpiecznej pewności.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu na pewno nie ułatwiają manewrów w mieśćie. Za małe lusterka każą powoli zmieniać pas ruchu.Widoczność do tyłu przy cofaniu - KOSZMAR
3,0
Ergonomia
Małe schowki, okropny podłokietnik.Twarde pancerne plastiki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klima i ogrzewanie ale w zimie kłopoty z zaparowanymi szybami. Przy klimie aut. powolna regulacja zmiany temp. trzeba mozolnie klikać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ideał. W kubełku siedzisz jak wklejony. Ztyłu nieco slabiej a na środkowym zupełnie żle.
3,0
Wyciszenie
Denerwujący szum ze żle wyprofilowanych uszczelek w drzwiach. Silnika do 130 nie słychać a w jeżdzie miejskiej i tak bardziej wnerwiają korki niż słyszalny pomruk silnika. Na poziom głośności wyrażny wpływ maja opony i charakter ich bieżnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt częste przeglądy.Koszmarny, niekompetentny serwis.
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogo, ale taka jest cena wyróżnienia się z szarego tlumu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prrzepalona żarówka przedniego ref. - jej prawo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mimo tylu uwag o przestarzałej technologii pompowtrysków niemieckie TDI wytrzymało bez widocznych objawów przejechanie 300km na ON z 30% dodatkiem benzyny.(Podziękowania dla PKN Orlen Ciechanów i jego zaspanych pracowników)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW
[l/100km]