Zawieszenie
: Bardzo dobrze się prowadzi nawet przy dynamicznej jeżdzie - ale tylko do pierwszych napraw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: w czasie mrozu zanikają w tajemniczych okolicznościach kierunkowskazy w tyłu auta
Inne
: wymiana przekładni kierowniczej z powodu awarii przekaźnika wspomagania elektrycznego to chyba przegięcie ze strony producenta
3,0
Całokształt
Fajne auto, wyrózniające się z tłumu japońsko-koreańskich kształtów, bradzo dobre prowadzenie i hamulce, dużo miejsca dla kierowcy i pasazerów, ale mechanicznie mogłoby być bardziej dopracowane, zdecydowanie kiepskie materiały wykończenia wnętrza - wstyd, za ten plastyk dwoja. Strasznie malutki bagażnik jak na tak spore auto to zdecydowanie duża wada - pośpiesznie przygotowano wersję XL, ale to już tak fajnie nie wygląda, miałem trochę kłopotów z tym samochodem, być może jest to kwestia mojego egzemplarza, wszystko co najgorsze spotkało mnie już po gwarancji a to boli.
Wrażenia
3,0
Silnik
102 KM to trochę za mało do tego autka i niestety nie jest zbyt oszczędnie, miasto powyżej 11 litrów to conajmniej o 2-3 litry za dużo jak na takie autko
4,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, choć aby dynamicznie pojechać Alteą z tym silnikiem trzeba \"pomieszać\"
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ kierowiczy bardzo dobre do puki nie zatrzną przy nim majstrować mechanicy, przy moim przebiegu, wymieniono już trzy łożyska kół, wszystkie drążki kierownicze, dwa razy gumy od trążków stapilizatora i o zgrozo przekładnię kierowniczą. Elektryczne wspomaganie zespolone wraz ze starownikiem z przekładnią mechaniczną - pada przekaźnik, cały element do wymiany - porażka dlatego tylko dwa punkty, choć auto prowadzi się bardzo dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Dla wprawnego kierowcy wystarczająca, choć przyzwyczajenia wymagają olbrzymie słupki przednie (wycieraczki w słupku)oraz tylne - malutka szyba
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo wygodne fotele, nawet 1500 km jednorazowo da się wytrzymać - wiem z autopsji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto z klimatyzacją więc i zmią, i latem daje radę, wystarczy jednak zrezygnować z klimy podczas deszczu i zaparowuje w mgnieniu oka.
W miarę szybko nagrzewa się zimą i zchładza latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedno trzeba przyznać przestrzeni dla kierowcy i trzech pasazerów nie zabraknie, ten piąty z tyłu na środku trochę jak za karę, ale da się wytrzymać. We czwórkę spokojnie można wybrać się w dłuższą podróż, ale bez bagażu, i na ten kompromis trzeba się zdecydować, i mieć świadomość tego, żę bagażnika moze \"zabraknąć\". Kiedy kupowaliśmy to autko, byliśmy we dwoje z żoną, a kiedy urodziło nam się dzieciątko, bagażnik stal się jakiś jeszcze mniejszy.
2,0
Wyciszenie
Bardzo źle, samochód jest nadwyraz glośny.
Do 90 km/h nawet przyjemnie brzmi ten mały silniczek, ale powyżej to już tragedia, bardzo głośno. Auto tego rodzaju owszem powinno mieć lekkko sportowe zacięcie ale bez przesady, chodzi tu chyba o autko rodzinne i trochę ciszy byłoby wskazane.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo żle, jestem nie mile zaskoczony paliwożernością tego samochodu, ceny przeglądów są do zaakceptowania, natomiast ceny niektórych części już niestety nie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
denerwujące sutuki deski rozdzielsczej - chyba nie do naprawienia, zima wiecznie problem z kierunkowskazami - tył.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mało odporny jak na nasze warunki układ kierowniczy oraz łaożyska kół, przy 125 tys km przebiegu, praktycznie nowy układ kierowniczy i tylko jedno oryginalne łożysko koła - ale już zaczyna wyć i pewnie już długo nie pociągnie. Może za dużo jezdze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Mpi 102KM 75kW
[l/100km]