Karoseria
: Bardzo dużo miejsca, dobrze zaprojektowany, choć może trochę za mały na wakacyjne wyprawy bagażnik
4,0
Całokształt
A właściwie więcej niż dobrze - na czwórkę z małym plusem. Duzy plus za przestrzeń, ergonomię i sylwetkę
Wrażenia
5,0
Silnik
elastyczny, choć trochę za słaby;a tak w ogóle to chyba nie jest silnik FSI (?!), lecz osmiozaworowa klasyczna jednostka napędowa od lat montowana w autach koncernu VW
5,0
Skrzynia biegów
żadnych zastrzeżeń; biegi wchodzą doskonale
5,0
Układ jezdny
tak jak w focusie - zawieszenie wielowahaczowe, więc prowadzi się b. pewnie, także na krętych drogach; zawieszenie trochę za twarde, nie na nasze wyboje
Komfort
3,0
Widoczność
z tyłu marnie, jak w wielu współczesnych samochodach, z przodu wszyscy narzekają na szerokie słupki, ale można się przyzwyczaić
5,0
Ergonomia
fotele są relatywnie twarde, ale dzięki temu nawet po przejechaniu 1000 km nie odczuwam żadnych dolegliwości kręgosłupowych; w innych autach bywało z tym dużo gorzej; wszystkie pokrętła, przyciski, dźwignie i wskaźniki są rozmieszczone b. rozsądnie; żadnych zastrzeżeń; kierownica - wielofunkcyjna, pokryta skórą, świetnie leży w rękach; szkoda, ze środkowy schowek nazywany podłokietnikiem jest nim tylko z nazwy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczna klimatyzacja - jest dobrze!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to jeden z nielicznych samochodów, w którym kierowca o wzroście 190 cm nie musi odsuwać fotela maksymalnie do tyłu; a jeżeli nawet to zrobi, wówczas i tak siedzącemu za nim pasażerowi nie brakuje miejsca na nogi
3,0
Wyciszenie
Niestety, przy prędkości powyżej 130 km/godz. hałas staje się dokuczliwy: silnik i opony
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście (korki!) pali 10-12 l/100 km; za dużo!!! Ale i na autostradzie potrafi być żarłoczny
5,0
Stosunek jakość/cena
samochód kupiony z upustem (wyprzedaż rocznika), więc trudno narzekać. Cena wyjściowa jest jednak zdecydowanie zbyt wysoka
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwie żarówki z tyłu, jedna z przodu; poza tym na początku wyłączające się kierunkowskazy z tyłu (błąd oprogramowania komputera); zapalała się też sygnalizacja usterki silnika - w jednym ASO byli bezradni i chcieli wymieniać komputer; w drugim serwisie dokręcono jakiś przewód i po kłopocie. Uwaga: trzeba częściej niż to się wydaje kontrolować poziom oleju!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych poważnych awarii. Oby tak dalej!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Mpi 102KM 75kW
[l/100km]