Można z rodzinką jechać w Europę (po dokładnej diagnostyce). Za 120.000 trudno znaleźć coś przestronniejszego. Przy takich kosztach utrzymania lepiej kupić inną wersję.
Wrażenia
4,0
Silnik
Teoretycznie porządny ale pod maską tego nie czuć. Leniwie wykopuje się z dołu. Brakuje mu momentu. Pracuje gładko i cicho. Budzi się dopiero powyżej 3500obr. Nie do końca pasuje do ciężkiego auta bo trudno się rozpędza. Wbrew niektórym opiniom dynamiką nie powali na kolana. Nie przepada za częstym rozpędzaniem Lepiej się sprawdzi diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Ma trochę za duży skok ale hebluje leciutko i dokładnie. Zestopniowanie nie pozwala o niej zapomnieć przy wyprzedzaniu.
3,0
Układ jezdny
Nie wykracza ponad przeciętność. Wózek duży i ciężki. Trzeba uważać by nie kłaniać się za nisko na zakrętach, bo środek ciężkości jest wyżej niż u innych. Niskoprpfilowe gumy nie zdają egzaminu na stołecznych drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Na innych spoglądamy z góry. Za to maski nie widzimy wcale. Trudno go zaparkować w mieście. A zarysować łatwo.
4,0
Ergonomia
Podobnie jak u VW. Topornie ale w miarę wygodnie. Tylko te obrzydliwe plastiki…. Fotele też nie za wygodne. Za to można je ustawiać w zależności od potrzeb baletu. Zgodnie z filozofią VW za wszystkie dodatki ponad kierownicę i pedały trzeba bulić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze duże więc przedmuchanie takiej szklarni trochę potrwa. Lepiej na chwilę otworzyć szyby (wszystkie) i dach. Jedna doskonała zwłaszcza w zimie rzecz: ogrzewana przednia szyba (rzadko który to ma).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Regulaminowo 7 osób. Normalnie 5. Nikogo nie zabolą pośladki ani kolana. W bagażniku 5 świniaków na stojąco z korytem.
4,0
Wyciszenie
Silnik jest rzeczywiście cichy i mocno wytłumiony. Nie zmęczy uszu podobnie jak szum powietrza.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak kierowca lubi wypić. W mieście od 10 w górę. Bez problemu dochodzi do 13 (silnik 1.8) na trasie ok. 8 l .
3,0
Stosunek jakość/cena
Pomyślcie o czymś innym. Choć może trafił mi się niefartowny egzemplarz.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgów nie stwierdzono.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak coś ciepnie to konkretnie. A to chłodnica do wymiany, a to nieszczelny uk chłodzenia (wewnątrz silnika) badanie endoskopem. Coś tu nie pasuje do jakości VW. Trzeba ostro krwawić za te niespodzianki.