jak na 18-letni samochód to dobrze, duża, bezpieczna i wygodna limuzyna z ogromnym bagażnikiem, niestety wiek robi swoje, osobiście polecam modele z końca produkcji (1997-98),wielu mechaników nie chce się podejmować naprawy jak zobaczy tą markę a naprawy w oficjalnym serwisie ze względu na cenę nie wchodzą w grę, , natomiast w moim Saabie niektóre elementy pochodziły już z Opla
Wrażenia
4,0
Silnik
niestety bierze płyn chłodniczy, przypuszczalnie pęknięcie głowicy lub nieszczelność na 4 cylindrze podobno dosyć typowa usterka z tym przebiegirm
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia ok ale sprzęgło jest hydrauliczne i naprawa czasochłonna i dość kosztowna niestety sprzęgło mi padło
4,0
Układ jezdny
pewne prowadzenie, bardzo stabilny na drodze nawet przy dużych predkościach
Komfort
4,0
Widoczność
mimo dużych gabarytów, łatwo wyczuć gdzie się zaczyna a gdzie kończy
4,0
Ergonomia
prosto, czytelnie
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
miałem wersję bez klimatyzacji, za to ogrzewanie bardzo wydajne ale zimą trzeba trochę odczekac zanim pojawi się ciepłe powietrze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca jak w limuzynie zarówno z przodu jak i z tyłu
3,0
Wyciszenie
powyżej 3000 ts. obrotów dość głośno w środku
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na gazie: 12-13l/miasto, trasa: ok. 9l, ceny części nie należą do najtańszych, np poduszka hydrauliczna pod silnikiem 280zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w starszych egzemplarzach uszkodzeniu ulegają klamki drzwi poza ty wymieniałem siłowniki klapy bagażnika
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
regeneracja alternatora, wymiana pompy paliwa(na własne życzenia-ciągła jazda na rezerwie paliwa), wymiana przepustnicy, czujnik ciśnienia oleju niby nie poważny problem i cena(28zł) ale jego zdiagnozowanie zajęło parę tygodni i mechaników po prostu nie widać go i nie wiadomo skąd wyciekał olej, dopiero użycie małego lusterka pozwoliło na określenie miejsca wycieku