Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

architekt, 9 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 185KM 136kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 342 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 900 II Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fantastyczna moc, a przede wszystkim moment obrotowy. Niesamowite osiągi, kiedy ma się na to ochotę, i niskie spalanie gdy jedzie się spokojnie.
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Za troskliwą opiekę odwdzięcza się fantastycznymi doznaniami z jazdy - odczucie mocy i komfort są naprawdę niezapomniane. Pozostaje przy tym bardzo praktyczny i całkiem oszczędny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonała jednostka, łącząca naprawdę dużą moc z przyzwoitą ekonomiką. W moim przypadku zupełnie bezawaryjna, pomimo niemałego przebiegu. Niezła elastyczność, no i fantastyczny moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć długa, co jednak dobrze pasowało do silnika z tak znaczną mocą i momentem obrotowym. Często żałowałem tylko, że nie ma szóstego biego - umożliwyłby uzyskanie niższego spalania przy prędkościach autostradowych.
4,0
Układ jezdny
W moim Saabie zamontowane było nieco usztywnione zawieszenie, które bardzo dobrze radziło sobie na krętych drogach nawet przy dużych prędkościach, choć nieco obnizyło komfort pokonywania nierówności. Jednak i do oryginalnego zawieszenia (miałem w poprzednim Saabie) nie mam żadnych zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na bardzo dobrym poziomie, zwłaszcza porównując z obecnie produkowanymi samochodami... Z tyłu samochód właściwie kończy się tam, gdzie tylna szyba, więc parkowanie jest łatwiejsze niż w sedanach.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Obsługa radia, tempomatu, automatycznej klimatyzacji intuicyjna i przemyślana. Mnóstwo ciekawostek i "ukrytych funkcji", których nie spodziewałem się w samochodzie tego rocznika, można znaleźć w oryginalnej instrukcji obsługi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja robiła robotę, nigdy nie miałem problemu z zaparowanymi szybami w zimie, nie narzekałem też na gorąc w lecie. Klima posiada nawet czujnik położenia słońca - uwzględnia to dobierając poziom chłodzenia przy upałach :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu standardowa ilość miejsca, każdy się z mieści, a nawet bardzo wysoka osoba znajdzie sobie odpowiednią pozycję za kierownicą. W samochodzie może całkiem komfortowo podróżować 5 osób, chociaż przy maksymalnie odsuniętych przednich fotelach z tyłu robi się już niedużo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
OK. Przy normalnej jeździe bez zarzutu, dobrze wyciszony samochód. Przy prędkościach autostradowych i więcej (a Saab kusi) robi się już głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W samochodzie wymieniane były tylko części normalnie zużywające się (olej+filtry. elementy zawieszenia, hamulce). Nie należą do najtańszych, ale tragedii nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity, za niewielkie pieniądze można mieć samochód mocny, komfortowy i nietuzinkowy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co najwyżej drobnostki. Mały problem z odtwarzaczem kasetowym czy silniczkiem wysuwanej anteny. Oprócz tego wszystko ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód zawsze dowiózł mnie do celu. Nigdy nie zaniemógł w trasie, a jeździłem nim po całej Polsce (trasy 150-300km regularnie, kilka razy w roku 750km).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Hatchback