Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

majmajk@o2.pl, 12 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 185KM 136kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 248 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 900 II Hatchback 2.0 Turbo 185KM 136kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cudowny. Idealnie zaprojektowany. Pierwsze przeróbki to zacznijcie od wymiany filtra, wycięcie kata, usunięcie obu zwężek w układzie dolotowym, dalej CHIP tuning (600zł) i nowy intercooler. Wydaje się drogo - wcale nie. ok. 245KM i 360Nm, dodatkowe 60KM i 100Nm po przez zmianę oprogramowania mniej niż 1500zł.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Uciążliwa ale stosunkowo tania w naprawie.
Karoseria : Auto ma swoje lata - tylne nadkola - trzeba o nie dbać
Przeniesienie napędu : Wsteczny bieg - trzeba przy zakupie na to zwrócić uwagę.
5,0
Całokształt
Całokształt oceniam jako na prawdę świetne. Auto, jeden z ostatnich SAAB-ów, które jeszcze mają duszę i podzespoły Szwedzkiej marki. 93 - to juz nie to samo. Świetne materiały wykończeniowe, silnik B204 malina - idealna baza tuningowa 230, 300, 350km w zasięgu za nie duże pieniądze. LPG fajnie się sprawuje - nie bójcie się jak chcecie przycisnąć przełączcie na benzynę dlatego, że nie każda instalacja wytrzymuje seryjną moc (przy ruszaniu ze świateł):)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w Saab 900SE turbo są świetnymi silnikami - 100% konstrukcja SAAB! auto łatwo wkręca się w obroty. Turbo działa bardzo płynnie należy dodać, że podciśnienie wynosi 1,2 Bara a pomimo tego samochód przyspiesza bardzo bardzo dobrze. Jego słabym punktem jest 1 ale na wyższych biegach jedzie cudownie. Wielkim plusem tej jednostki jest TANI TUNING za nie całe 600 możemy uzyskać maszynę ponad 230km i 330Nm. Jest coś :)
2,0
Skrzynia biegów
Nie ma co ukrywać to nie jest mocny punkt tego samochodu. Jedynka krótka nawet bardzo, dystans pomiedzy poszczególnymi biegami jest co najmniej długi. Wybierak nawet w idealnym stanie działa średnio. Ale + jest to, że po przyzwyczajeniu się do tej skrzyni - nie rażą jej niedoskonałości. A i na koniec przy zakupie uważajcie na wsteczny bieg (często bywa skatowany) a to dlatego, że jeśli chcesz wyjąc kluczyk ze stacyjki musisz wrzucić 1 bieg i to zawsze:) (taka blokada antywłamaniowa)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie 2 i ostatnia bolączka tego samochodu. Z przodu zawieszenie jest aluminiowe w większej części na polskich drogach łatwo je uszkodzić ale po zainwestowaniu w tuningowane zawieszenie (np. spręzyny + amory) daje duże usztywnienie i swietnie się prowadzi - polecam sprężyny 35mm. UWAŻAJCIE NA DZIURY:)!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała. Nic dodać nic ująć.
4,0
Ergonomia
Dobrze nie wiem co więcej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rocznik 1995 Klimatyzacja automatyczna 8 czy więcej wywietrzników nawet pod siedzeniem kierowcy i podłokietników dla pasażerów z tyłu. Zacnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kupa miejsca. Siedzenie kierowcy usztywniane, podnoszone. z tyłu przy wzroście 185cm komfort. Podłokietnik dla pasażerów. Bagażnik ogromny = składane tylne fotele, dzielone. Po silniku największa zaleta.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre - komora silnika aż za dobrze po turbo słychać tylko delikatny świst. A wydech przyjemnie mruczy:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest całkiem OK. Biorąc pod uwagę 185 km spalanie w benzynie ok 8-10l jest ok gaz u mnie wynosi 15l ale nie jeżdżę ekonomicznie - tym samochodem nie ma sensu. Przeglądy raczej tanie te samochody silnikowo się nie psują. Jedynie zawieszenie ale części jest dużo i są tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam pytań:) Za pieniądze na poziomie 6 tys. mniej więcej auto o niebo lepsze o E36, A4, E230, S60, Auto warte swojej ceny = przy nim najlepiej zacząć przygodę z SAABem. Silnik B204 185km daje dużą przyjemność z jazdy a jeśli się trochę nad nim popracuje to nie zamienicie tego samochodu na żaden inny. Kupicie 2 a ten zostawicie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ten samochód nigdy mnie nie zawiódł - łańcuch rozrządu :). Pamiętajcie o wymianie oleju co 20.000tys. max. z Drobiazgów lubią się wypalać piksele ekranu przy komputrze pokładowym. Linka od skrzyni biegów jeśli ciężej zaczną wchodzić wymieńcie ja ale tylko na oryginalną. Wycieraczki na kloszach przednich lamp zawsze nie działają:) mechanizm zamykania drzwi w 5d szczególnie tylnych może sie zaciać ale to nie problem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów nie szanowana może się zepsuć ale to jak wszędzie. Sprzęgło wzmocnione bardzo dobre - jeśli się skończy to ktoś go mocno katował. Zawieszenie tak jak pisałem jest problem ale tylko w Polsce:) Uważajcie na dziury ten samochód naprawdę ich nie lubi. A i karoseria ale tylko w 5d rdza łapie tylne nadkola i drzwi kierowcy po dolnym spawie. Ale auta mają swoje lata.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Hatchback