Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

ekonomus, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezwykła elastyczność i kultura pracy (B204). Mimo nominalnych 130 km i 185 Nm, które przekładają się na 11s. (0-100km/h) i 200km/h ma się wrażenie, że samochód jest bardziej dynamiczny. Od 100-180 km/h samochód przyśpiesza równo i bez większego trudu. Jeszcze lepsza jest ta siostrzana jednostka napędowa o większej pojemności 2300 cm3 (B234).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : silniczek spryskiwaczy, przełącznik świateł, kierunkowskazów
Zawieszenie : gnijące kolumny przednich amortyzatorów
Przeniesienie napędu : zmęczone półosie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Stary Saab-owski silnik - wysoka kultura pracy (dwa wałki wyrównoważające), bardzo elastyczny, niestety nienajmniejsze spalanie. Jeszcze jedno - silnik b. szybko osiąga normalną temp. pracy i należy go zaliczyć raczej do "gorących", nawet długo po jego wyłączeniu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, jak skrzynia - wprawdzie z Opla Vectry B ale jest ok. Czasami haczy.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo dobre a trakcję i sztywność konstrukcji samochodu poprawia fabryczna rozpórka z przodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Słabo widoczność przy cofaniu. Więcej niż dobra we wszystkich pozostałych kierunkach.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie być powinno. Trochę drażni brak podłokietników z przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć! Samochodu o tak wydajnym nawiewie jeszcze nie miałem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porządnie z przodu, nieco gorzej na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak w limuzynie. Delikatnym terkotem silnik przypomina o swoim istnieniu, ale to jest dla mnie na plus.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie powyżej normy dla samochodów klasy średniej, ale to także efekt raczej "krótkiej" skrzyni biegów. Najmniejsze (chwilowe) spalanie notuję przy jeździe 80 km/h na czwartym biegu, niższe niż jazda z tą samą prędkością na biegu piątym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód sprowadzony ze Szwajcarii, kosztował 12 tys. (bezwypadkowy); tuż po jego kupieniu włożyłem ok. 4 tys. Nowe: tarcze,klocki,wahacze przednie,akum.,pióra wycieraczek; Używane: komplet kół zimowych,przednie kolumny amort.,deska rozdzielcza,półoś i piasta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka: silniczek od spryskiwaczy (droga impreza), przełącznik świateł długich
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wreszcie mam samochód, w którym nie mam obawy, że coś się stanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Hatchback