Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

Tommy, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo uplywu czasu to ciagle sportowe coupe. A pomyslec ze to najslabszy z oferowanych przez SAABA silnikow...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : napinacz
Zawieszenie : caly przod - zbyt twardy jak na polskie drogi
5,0
Całokształt
Przyjemnosc jazdy i komfort za raczej niska cene. Moim zdaniem swietne auto do wyszalenia sie (pod warunkiem ze stac Cie na jakies 20-25zl za 100km (LPG), ubezpieczenie bez znizek pakiet jakies 2tys rocznie i naprawy plus eksploatacja i przeglady jakies ogolem 1000-1500zl rocznie)
Wrażenia
5,0
Silnik
Na niskich obrotach "faluje", poza tym irytuajcy problem z za wczesnie przelaczajacym sie gazem, dzieki ktoremu juz wielokrotnie odpalalem silnik bedac na zakrecie ;) ale idzie sie do tego przyzwyczaic. Jak juz przeskoczy na gaz - idzie jak burza i choc czuje ze przez te 12lat pewnie pare koni ubylo, auto wciaz przyspiesza jak zadne inne. Uczucie ze wszyscy zostaja w tyle - bezcenne :)
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemow, no moze poza niezbyt oszlalamiajacymi osiagami na dwojce.
4,0
Układ jezdny
Z jednej strony swietnie bo trzyma sie drogi jak przyklejony, rowniez na zakretach pokonywanych ze zbyt duza predkoscia ;) - z drugiej twarde zawieszenie powoduje niezle huki jak sie jedzie po dziurach i mozna miec wrazenie ze auto sie zaraz rozpadnie ale taki juz jego urok :)
Komfort
5,0
Widoczność
Troche przeszkadzaja szerokie slupki w ciasnych zakretach przy widocznosci z przodu (a wlasciwie z boku biorac pod uwage rozmiary przedniej szyby). Przodem parkuje sie bardzo interesujaco - oko podpowiada ze walnie sie prawa czescia przedniego zderzaka w auto obok a rozum na to - na pewno przejedziesz - i jak do tej pory rozum ma racje. Wszystko dzieki znacznie odstajacym zderzakom - ale to blogoslawienstwo tego auta - mozna parkowac chocby i na styk bo te zderzaki Saab reklamowal jako wytrzymujace bez sladu wszystkie uderzenia do 6km/h. Raz walnalem w kolo auta ktore skrecilo z lewego pasa w prawo, drugi raz ktos wycofujac przejechal mi po zderzaku - w pierwszym przypadku grand vitara miala problem z geometria, w drugim mondeo 5cm glebokosci wgniecenie - a u mnie ani sladu.
5,0
Ergonomia
Wszystko wewnatrz jest na swoim miejscu. Elektrycznie otwierane szyby, szyberdach, blokada drzwi - te przyciski sa na srodku i zawsze pod reka, black panel tez sie przydaje. No i komputerek informujacy ze np. padla zaroweczka swiatla stopu albo zaczyna brakowac plynu do spryskiwaczy - pomocne ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie uzywam klimy ale dziala blyskawicznie i efektywnie. Z ogrzewaniem sprawa ma sie jeszcze lepiej. Natomiast ostra zima szyby kilka razy zamarzly od wewnatrz, co mnie troche zdziwilo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla duzych nie ma problemu, siedzi sie w pozycji wrecz pollezacej - bardzo wygodnie. Dla osob niskiego wzrostu problemem moze byc kierowanie - fotel moglby sie przysuwac troche blizej... Dla pasazerow przestrzeni pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho (o ile nie ma dziur w nawierzchni). W innym przypadku glosno :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw jak sie uwierzy ze mozna isc do porzadnego mechanika a nie trzeba szukac warsztatu z napisem SAAB normalne. Czesci dostepne na allegro. Nie ma problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 12tys 2lata temu nie daloby sie kupic lepszego auta, i to z gazem sekwencyjnym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok padly: raz przelacznik swiatel dlugich (koszt dlubaniny elektryka30zl), obecnie spryskiwacz (mysle ze ponizej 30zl), wymienilem akumulator po zgonie po 3tygodniach niejezdzenia w zimie ale to akurat normalne zuzycie bo nie byl wymieniany od lat, silownik klapy bagaznika (uzywany 30zl).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zimie po kilku godzinach jazdy z wlaczona na full klima, nawiewem i czym sie tam dalo pasek chyba zwariowal bo w rezultacie urwal sie... nie pasek, nie napinacz paska tylko podstawa napinacza paska! Holowanie i czekanie 3dni na czesc. Koszt czesci bodajze 200zl, wymiany podstawy wraz z calym napinaczem 80zl. Po 2tygodniach urwal sie napinacz, znowu holowanie przez znajomego i tym razem jakies 150-200zl - tak to jest jak sie montuje uzywane czesci... Poza tym na sporej dziurze rozwalilem sobie troche opone, co zaskutkowalo prostowaniem felgi i przy przegladzie wymiana amorow z przodu i simeringu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 900 II Hatchback