Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Hatchback

misha@buziaczek.pl, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zabezpieczenia przed kradzieżą, blokada skrzyni, immobilazer, blokada zapłonu skutecznie spłoszą \"chętnego\" na twoje auto
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Polskie drogi..
Inne : Klimatyzacja
Silnik : Osprzęt
5,0
Całokształt
Saab to dobry wybór, wiesz na co się decydujesz, bo nie ma przypadków, że \"wziełem bo pół miasta ma takie\", jeżdżąc po ulicy odrazu rzucają Ci się w oczy inne Saaby, są sklepy w większych miastach, które zajmują się tylko częściami do saaba, także części nie są problemem, jednakże bez turbo to jest auto dla osób, które nie potrzebują dawki wrażeń, duża przestrzeń bagażnika sprawią, że docenimy auto przy przeprowadzce, lub jadąc gdzieś na większe zakupy, auto prowadzi się lekko i komfortowo, mogę polecić każdemu to auto, a mając saaba nigdy nie zostaniesz sam ze swoimi usterkami, dzięki rozbudowanej społeczności Pilotów sofolota.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik igła, nie bierze oleju, czuć już zmęczenie wiekiem ale nigdy mnie nie zwiódł, niezależnie od temperatury otoczenia. Jedyna wada że te konie mechaniczne to dopiero przy 5000 obrotach czuc na plecach, także bez turbo nie warto się nim ścigać.
4,0
Skrzynia biegów
krótkie pewne przełożenie, sprzęgło linka bez żadnych udziwnień, czasem jak zmarznie auto czuć opór przy wrzucaniu jedynki na światłach albo przy źle wsadzonym biegu po dodaniu gazu wraca do Neutrala, ale lepsze to niż spalenie skrzyni.
4,0
Układ jezdny
15\" standardowe koła są wygodne na polskie drogi, zawieszenie nie jest twarde przy szybkim wchodzeniu w zakręt daje to moment niepewności, ale przy polskich drogach poprawia to komfort.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność całkiem niezła próg (drzwi-szyba rzednia)nie jest duży, problem jest z tylną szybą, jest ona pod sporym kątem powodując mały dyskomfort.
5,0
Ergonomia
Auto jest bardzo duże spory schowek i bardzo duży bagażnik, jak komuś nie starczy to niech kupi pick-upa. Osobiście wiązłem 2,5m drabinę a szafki z ikei to chyba były produkowane pod ten samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szwedzkie auto, -15C na zewnątrz po 8 minutach,+ 20 w środku, to cieszy. W lato klimatyzacja starego typu daje radę, tylko trzeba o nią dbać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporo miejsca na nogi z przodu i z tyłu, jednakże przy pełnym wychyleniu przednich siedzeń na tylnej kanapie tylko drobne osoby usiądą.
4,0
Wyciszenie
Praca silnika w dużym stopniu pomaga bo ledwo go słychać przy obrotach do 3000, przez co przesiadając się z turbodiesela 1,6 volkswagena do saaba chcialemkilka razy odpalic pracujacy juz silnik, w miescie ideał, w trasie juz mniej przy 110km/h świszczy, hula każde wykrzywienie od normy na karoserii, przy 140km/h praca silnika staje się uciążliwa
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niedajcie sobie wmawiać że dwulitrowe silniki mało biorą paliwa to jest niewykonalne, w trasie auto zachowuje się niespodziewanie dobrze jeśli chodzi o spalanie, w mieście przy ekonomicznej jeździe pali około 11,5l. A jak dodatkowo silnik jest nieogrzany a nastrój wymaga dawki adrelaniny od auta to można się spotkać z wartościami do 14 litrów, jeśli chodzi o przeglądy i części zamienne to nie jest źle, saab 900 jest prosty jak budowa cepa, żadnej zbędnej elekltroniki, sprzęgło linka, rozrząd łańcuszek, każdy mechanik, który ma doświadczenie da mu rade, z czego przykładowe klocki pasują od Opla Vectry co powoduje, że części nie są tak drogie jak mogłyby się zdawać.
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej klasie,za te pieniądze, nie ma lepszego wyboru.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to u nastolatków, żarówka wysiądzie, termostat poprosi o wymiane, czy siłowniki klapy tylnej się spocą, nic co by spowodowało, że auto nie ruszy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem do tej pory żadnych większych usterek, czeka mnie wymiana tego czy owego, ale mam komfort że mogę odłożyć sobie to w czasie bez większych konsekwencji

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 900 II Hatchback 2.0 i 131KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
12,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 900 II Hatchback