Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Coupe

Miki1296, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 456 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Coupe 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo wydajny jak na swoją moc. Tak jak pisałem, przy stockowej skrzyni biegi zmieniam przy około 3tyś obrotów, ale nie uważam tego za wadę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza
Układ elektryczny : Palec i kopółka palca zapłonowego - unieruchamia samochód
Zawieszenie : Generalnie "coś" cały czas stuka z przodu
5,0
Całokształt
Pomimo swoich słabych stron, polecam to auto. Warto wydać trochę więcej pieniążków na zadbany egzemplarz. Ja tak niestety nie zrobiłem i do dzisiaj poprawiam niedbalstwo poprzedniego właściciela
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bez zarzutu. Mam wersję bez turbo, jednak i ona daje mnóstwo frajdy z jazdy. Silnik B204 nie do zabicia przy normalnym użytkowaniu, jednak przy 130 koniach pod maską, trzeba dosyć wysoko go kręcić, aby dynamika jazdy była zadowalająca
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sama w sobie ok. Dosyć nie wygodnie zmienia się biegi, a jest to spowodowane dużym skokiem lewarka biegów. Wsteczny może wyskakiwać, a jest to spowodowane albo zepsutym synchronizatorem, albo nieumiejętnym włączaniem wstecznego
4,0
Układ jezdny
Jak na przedni napęd, tak jak powinno być. Przy mocy mojego auta, nie boję się, że stracę panowanie nad samochodem. Nie wiem jak jest w przypadku większych silników. Hamulce seryjne to porażka, więc można się zastanowić nad większymi tarczami i lepszymi klockami
Komfort
4,0
Widoczność
Chciałbym dać doskonale, ale w mojej ocenie tak nie jest. Do przodu bardzo dobrze. Trzeba się przyzwyczaić, że przed sobą mamy jeszcze wystający zderzak. Do tyłu widoczność, przynajmniej w moim wypadku, średnia. Przy parkowaniu czy cofaniu trzeba bardzo uważać. No i lusterka zewnętrzne. Albo u mnie jest coś nie tak, albo wszystkie saaby tak mają. Przy wzroście 185cm, nie mogę ustawić lusterek tak jak powinny być
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedynie "wajchowanie" przy zmianie biegów nie wygodne. Stacyjka między fotelami - bardzo fajna i praktyczna rzecz. Przyzwyczaiłem się do tego rozwiązania w ciągu tygodnia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy, więc nie będę pisał na ten temat. Nagrzewnica działa bardzo dobrze. W lato podczas jazdy wieje zimne powietrze. W moim egzemplarzu występuje szyberdach, więc jest to też plus
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu w wersji coupe mogło by być troche więcej miejsca. Wsiadanie do tyłu do najwygodniejszych też nie należy
3,0
Wyciszenie
Tu moim zdaniem Saab się nie popisał. Dźwięk silnika można przeżyć podczas normalnej jazdy, ale przy prędkościach autostradowych, w środku po prostu jest głośno. Szum powietrza i wycie silnika - to nie jest dobre połączenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podstawowe naprawy nie są drogie. Silnik jest bardzo prosty w budowie. Rozrząd na łańcuchu, więc jest to też atut. Trochę spali jak na swoją pojemność, ale coś za coś
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem, za tą cenę nie ma lepszego i jednocześnie tak fajnego samochodu jak 900. Oczywiście w środku mogło by być lepiej, ale też nie ma tragedii i można się przyzwyczaić do skrzypienia
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mogą psuć się niektóre przełączniki. Wyświetlacz komputera pokładowego traci piksele, do ogarnięcia w pół godziny z przerwą na papierosa
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rdza na nadkolach i masce(później wrzucę zdjęcia jak to wygląda u mnie), synchronizator ręcznego(tak jak napisałem, nie zawsze), kiepskie zawieszenie z przodu

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Coupe