Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Coupe

Mateusz, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 187 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Coupe 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Myślałem, że 130KM będzie trochę za słabe do auta o masie ok 1400kg, ale jest świetny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zapłon
5,0
Całokształt
Wspaniałe i ponadczasowe auto, zdecydowanie wyróżniające się na ulicy. Saab 900 jest jednym z niewielu samochodów z lat \'90, który moim zdaniem posiada coś co jest określane mianem \"duszy\". Można się w nim zakochać. Należy przymknąć oko, na pewne niedogodności, które po części kształtują jego charakter, a na pewno odpłaci się wielką frajdą z jadzy i niezawodnością. W moim Saabie zamontowano najsłabszy silnik, ale jest on i tak wystarczający do fajnej i dynamicznej jazdy. Jeżeli jednak ktoś potrzebuje naprawdę szybkiego auta, powinien dołożyć trochę i zainwestować w 2,0Turbo. Pod względem wyposażenia bez problemów dorównuje dzisiejszym samochodom. Klima, pełna elektryka, airbag, komputer pokładowy, abs, itd. I jedna uwaga co do wnętrza, zdecydowanie lepiej wygląda za skórzaną tapicerką, dopełnia ona klimatu Saaba. Wspaniałe auto, nie żałuję zakupu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest to najsłabszy silnik występujący w tym modelu, ale wystarczający do sprawnego i dynamicznego przemieszczania się. Małą wadą jest fakt, że przyspieszenie można odczuć dopiero od około 3-3,5tys obrotów, wczesniej auto troche się \"muli\", powyżej tej granicy jest to naprawdę fajne i mocne auto, dające bardzo dużo przyjemności z jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma typową Saabowską wadę, że troche się haczy na niektórych biegach, a zmiana biegów nie jest intuicyjna i do końca precyzyjna, ale taki już urok tego auta, że niektóre jego wady trzeba zaakceptować i przymknąć na nie oko, a auto odpłaci się za to niepowtarzalnym stylem i charakterystyką jazdy.
4,0
Układ jezdny
Auto bardzo precyzyjnie się prowadzi, jazda po zakrętach to czysta przyjemność przy założeniu, że lubi się podsterowną charakterystykę samochodu, która wywodzi się z niezbyt chwalebnego pokrewieństwa z Oplem Vectrą i Calibrą, ale ogólnie jak najbardziej ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność można uznać za przeciętną. Przednia szyba jest trochę za niska, a patrząc przez tylną ciężko zobaczyć tył auta, ale za wspaniałą stylistykę trzeba zapłacić małymi niedogodnościami.
4,0
Ergonomia
Intuicyjna obsługa deski rozdzielczej, dużo miejsca, irytująca może być mała liczba schowków, i de-facto brak takich do których można wsadzić coś większego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa tak jak powinno, klimatyzacja działa bezproblemowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca wewnątrz auta. Jest to auto z nadwoziem 3-drzwiowym więc dostęp do tylnej kanapy jest nieco utrudniony, ale jak się już tam człowiek znajdzie to przestrzeń jest niczym z limuzyny klasy wyższej. Nikt jeszcze nie narzekał na miejsce z przodu lub z tyłu, na tylnej kanapie mieszczą się bezproblemowo osoby mierzące ponad 190cm. Bardzo wygodne i duże auto.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest raczej mocną stroną tego auta, ale kogo to obchodzi? Wspaniały dźwięk silnika wynagradza to całkowicie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście auto dużo pali, nawet dużo za dużo, ale to też kwestia stylu jazdy. Na trasie przy stałej prędkości można zejść do 6-7l/100km więc całkiem pozytywnie jak na takie auto. Przy prędkościach rzędu 180-190km/h spalanie w granicach 10-11l także ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj można kupić 900-setki za śmieszne pieniądze jak na takie auto (3-5tys zł). Koszty serwisu są oczywiście trochę droższe niż u innych aut w tej cenie, aczkolwiek mit o tym że ceny części do Saabów należą do najdroższych na rynku, jest całkowicie nie prawdziwy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów, właściwie poza wymianą siłowników maski i klapy wszystko jest ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyny większy problem to układ zapłonowy

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Coupe