Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Coupe

grzesku244, 15 lat temu
Silnik 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 900 II Coupe 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykonania!Samochod ma 12 lat,a nie ma na karoserii grama rdzy,wnętrze w nienagannym stanie,bardzo dobra jakość materiałów,nic nie skrzypi,świetna tapicerka welurowa-zero przetarć,zawieszenie idealne,bez żadnych stuków.
5,0
Całokształt
Piękne auto o niepowtarzalnej stylistyce (coupe fajniejsze od wersji 4 drzwiowej).Świetne osiągi na trasie,duży potencjał tuningowy.Fabryczna moc jest spora,ale po tuningu (mam Stage 3 BSR+Downpipe 3 cale)auto zamienia się w prawdziwego myśliwca!Dobrze dobrana instalacja gazowa np. BRC Sequent i śmiga praktycznie jak na benzynie,bez żadnych problemów!Dla leszczy- niepozorne,dla znawców -wyróżniające się z tłumu. Osiągi,komfort,prezencja... Genialne fotele!
Wrażenia
5,0
Silnik
Wyczuwalna turbodziura,ale gdy przekracza się granicę 3tys obr./min,wtedy zaczyna się JAZDA.Silnik o dużym potencjale tuningowym.
4,0
Skrzynia biegów
Niewielkie kłopoty z wrzuceniem piątki,poza tym bez zarzutu.Na dwójce można osiągnąć ponad 100km/h,na trójce 170km/h!!!
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie na polskich drogach zachowuje się znakomicie,jest wytrzymałe lecz trochę twarde,"nerwowe".Myślę ,że jest świetnie \"skrojone\" do osiągów tego auta. Nie słychać żadnych odgłosów niepokojących z dołu!
Komfort
4,0
Widoczność
Budowa "klatkowa" karoserii nieco ogranicza widoczność.Trzeba się przyzwyczaić i po prostu uważać.
5,0
Ergonomia
W środku konsola wzorowana na samolocie.Pięknie podświetlone na zielono czytelne wskaźniki.Zegar, starej daty , wskazówkowy, też ma swój urok.I najważniejsze:absolutnie genialne w wygodzie fotele,obszyte niezniszczalnym, wspaniałym w dotyku welurze.Nawet w Saabie 9-5 nie ma tak wygodnych.Wiem co piszę,bo 9-5 też mam :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Absolutnie rewelacyjna.Latem z nawiewów idzie prawdziwy chłód,zimą przyjemne ciepło.Nieznany jest problem zaparowania szyb.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co ukrywać,to auto jest rozmiarów kompaktowych,najwyżej na rodzinę 2+1.
4,0
Wyciszenie
Dobre,przy wysokich prędkościch słychać szum rozcinanego powietrza.Wiem wtedy że lecę :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moc musi kosztować,więc zużycie paliwa spore.Poza tym materiały eksploatacyjne w cenach porównywalnych do innych marek.Nie przerabiałem żadnych poważnych napraw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonała!!!Saabinkę kupiłem rok temu za 9000PLN sprowadzona z Włoch.Trochę w nią zainwestowałem-j.w.,pomalowałem zderzaki,kupiłem piękne alufelgi. Ta cena jest po prostu śmiesznie niska w stosunku do tego ,co auto sobą prezentuje!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma swoje lata,więc pewne sprawy mogą się wydarzyć.Wymieniłem listwę zapłonową (najlepiej wozić taką w zapasie!)-czuły punkt w Saabach!!!,wymieniona pompa wody bo ciekła,wymieniony zymering,wymieniny tylny i śr tłumik ,wymieniony silnik krokowy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz j.w.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 -16 Turbo 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Coupe