Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Cabrio

promotion@onet.pl, 15 lat temu
Silnik 2.3 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Saab 900 II Cabrio 2.3 150KM 110kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : ma obecnie 180 tys. km i będąc regularnie serwisowany cały czas zachowuje się jak prawie nowe auto , w stosunku do innych aut które miałem ( a miałem ich kilkanaście ) wypada całkiem nieżle , a może to tylko subiektywne zdanie fana - oceńcie najlepiej sami
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : automat otwierania dachu
5,0
Całokształt
jak już podejmie się decyzję o tym aby jeżdzić tym samochodem to szczegóły nie mają znaczenia , koszty eksploatacji i napraw są nie istotne przy frajdzie jaką daje wiatr we włosach natomiast nie sugerujcie się niską ceną zakupu używanego saaba , codzienna eksploatacja nadrobi różnicę
Wrażenia
3,0
Silnik
mam wersję 2.3 benzyna z automatyczną skrzynią biegów , niestety przed zkupem nie wiedziałem , że tak dużo traci mocy na automacie , w przyszłości kupiłbym z turbiną
4,0
Skrzynia biegów
automatyczna działa idealnie , niestety przyczynia się do znacznego zużycia paliwa
4,0
Układ jezdny
całkiem niezły , jak w kazdym innym aucie czasami coś trzeba wymienić - uwaga częsci do saaba są astronomicznie drogie a okazuje się , że niektóre pasują od opla vectry
Komfort
5,0
Widoczność
przy zamkiniętym dachu widoczność do tyłu żadna , natomiast z otwartm dachem nie ma znaczenia bo i tak wszyscy inni cię widzą ,he,he,he - oczywiście bardzo dobra
3,0
Ergonomia
tylna kanapa raczej dla dorosłych na długie trasy się nie nadaje , mało miejsca na nogi ,duzym brakiem jest brak uchwytów na napoje dla kierowcy lub pasazera ,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma problemu z nagrzaniem kabiny w zimę - radzi sobie z tym bez problemu jest to w końcu produkt ze szwecji , a tam raczej zbyt ciepło nie mają , również w lato przy otwartym dachu klima daje sobie radę i stojąc w korku można się schłodzić
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ujdzie , ja jeżdzę z odsuniętą kanapą do samego końca ( 182 cm) i miejsca mam dosyć , gorzej z pasażerem za mną
3,0
Wyciszenie
do 120/h da się wytrzymać , przy większych prędkościach zaczyna być głośno
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
co do spalania to jest jego największy problem , benzyny w mieście zżera 17l/100 , założyłem gaz ( niestety traci trochę na mocy ) gazu 20l/100 więc ekonomiczny nie jest . na trasie przy predkościach do 150/h 12-13 l/gazu
4,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem go kilka lat temu ( wtedy tochę przepłaciłem ) ale patrząc po obecnych cenach aut z importu myślę , że można wyszukać fajną sztukę za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ogólnie dobra , może akurat mnie trafiło , ze konieczna była wymiana łańcuch rozrządu ( koszt 2500 zł) który podobno wymienia się dopiero po 250tys.km , jakieś drobne sprawy w zawieszeniu - np. wachacz ( pasuje od opla ) ale to raczej wina naszych dróg
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w zasadzie poza normalną eksploatacją niespodzianek większych nie ma , największa to usterka automatu dachu ( servis chce za moduł silnika 4500 zł ) pęka obudowa której nie można dokupić oddzielnie , tylko cały silnik ale daje się ją pospawać za 150 zł i jest po tym zabiegu lepsza od oryginału

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Cabrio