rafal.dziegielewski@prometeusz.gda.pl,
23 lat temu
Silnik 2.0 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 1988
Przebieg:
294 tys. km
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód rodzinny (chociaż wolę wersję 3-drzwiowe - rasowiej wyglądają) o wysokim komforcie jazdy i bogatym wyposażeniu (mój nie ma tylko klimatyzacji i skóry). Nietuzinkowa sylwetka (nie zgubisz Go na parkingu) i narowista bestia (tym samochodem (wersja Turbo) nie trzeba nikomu nic udowadniać - jak cię ktoś denerwuje pokazujesz mu ogon) wymaga od kierowcy pokory bo z tego co słyszałem średnia wieku kierowców, którzy go lekcewarzą nie jest za wysoka. Bardzo duży bagażnik (pojemność dwie istoty żywe lub cztery martwe). Legendarne bezpieczeństwo. Mała łyżka dziegciu - pomimo "cynkowania" od 1987 roku karoserii nie jest to Volvo lub Audi, po prostu w niektórych miejscach (nadkola, drzwi) rdzewieje.
Wrażenia
4,0
Silnik
trochę głośny, chociaż wizg turbosprężarki jest bardzo przyjemny. Elastyczność bardzo dobra. Samochód ma dwie dusze - jak się jedzie spokojnie idzie jak limuzyna rządowa, a jak się mocniej wciśnie to wrażenie jak by cię ktoś przy biegu na sto metrów w cztery litery kopnął.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze. Podoba mi się pomysł usytuowania drążka na luzie w jednej linii z 3 i 4.
4,0
Układ jezdny
Komfortowy ale trochę za miękki. Ale jak używa się Austina Mini wszystko w czasie szybszej jazdy jest za miękkie
Komfort
5,0
Widoczność
Fantastyczna (5-cio dzrzwiowy hatchback). Nie siedziałem w lepszym samochodzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko przemyślane z inżynierską precyzją - w końcu to "samolot" na kołach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato bardzo dobrze, a w zimę jeszcze nie testowałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mógłby być trochę szerszy.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę samochodu dobre ale z minusem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo pozytywnie mnie rozczarowywuje. Miasto: 10 litrów. Trasa: 7.3 litra. Naprawy? Jak ma się samochód z górnej półki to "muszą" kosztować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie (porównywalny z Mesiami) ale warty swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Największy problem to rurki podciśnienia - czasami spadają i samochód staje albo zaczyna się nietypowo zachowywać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mój egzemplarz dobija do 300 tys. i działa właściwie bez zarzutu. Z opinii mojego mechanika silnik powinien wytrzymać przynajmniej 500 tys., a zna egzemplarz (bez turbo), który dochodzi do miliona kilometrów. Słabą stroną tego auta jest turbo, a właściwie jego wrażliwość na niedbalstwo (zły olej, wyłączanie silnika po zatrzymaniu) i skrzynia biegów. Na te dwie rzeczy należy zwracać uwagę przy zakupie.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 I Hatchback 2.0 Turbo 150KM 110kW 1986-1988