Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 I Hatchback

FLANKER, 19 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 128KM 94kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 0 tys. km
Saab 900 I Hatchback 2.0 i 16V 128KM 94kW 1989-1993 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jest to jeżdżący samolot i zawsze wprowadza w dobry humor. Fakt ze ciężko o części, ale tak niska awaryjność likwiduje ten problem. Jadąc czujesz sie niesamowicie bezpiecznie, solidne blachy, drzwi wzmocnione sztabami. Po śniegu idzie jak czołg. Jest bardzo długi - równy z volvo 850 kombi, ale za to rewelacyjnie zwrotny. No i te miny dresiarzy, gdy wyprzedza ich taki brzydal. .....co tu pisać, trzeba go kupić.
Wrażenia
5,0
Silnik
pięknie buczy (szczególnie na jałowym biegu), 20kkm temu wymieniłem łańcuch rozrządu - był strasznie rozciągnięty, a dzwonił tylko na zimnym!
4,0
Skrzynia biegów
jak kobieta wymagaczułej ręki, bardzo delikatnie i lekko wybiera biegi, ma już lekkie luzy, czasem zgrzytnie wsteczny, ale całkowite zatrzymanie i dłuższe przytrzymanie sprzęgła pozwala włączyć R bez "efektów specjalnych".
4,0
Układ jezdny
bardzo sztywny, na równej trasie płynie, w wawie dostaje w kość, a pasażerowie są w szoku - jak w czołgu.
Komfort
3,0
Widoczność
widok lepszy niż w szybowcu, bo idealnie widać tyły - kompletny brak martwej strefy!
5,0
Ergonomia
każda trasa jest za krótka - to jest sanatorium na kółkach, odpoczynek zamiast zmęczenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
po 1min ciepło w tyłek (te przerażone oczy niezorientowanych dziewczyn:))))), po 3min ciepło z nawiewów. Rewelacją jest niewyłączalny 1 zakres nawiewu na szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy idealnie, z boku jechałem tylko wstawiony, było dziwnie ale fajnie, partnerka jest blisko. Z tyłu nie jechałem, ale kanapa jest bardzo wygodna.
5,0
Wyciszenie
trzeba porównywać z samochodami z lat 80´s, a wtedy okazuje się, że jest rewelacyjnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa do 140km ok. 7,7l; w wawie ok. 13l, ale często lubię uciec z peletonu na światłach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Krokodyle są zbyt tanie w stosunku do jakości. Nie jest to dobrze, bo zbyt pospolici ludzie mogą go nabyć. We Francji jest lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ostatnie 3 lata brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
300kkm - wymiana termostatu, 330kkm - wymiana sprężynki w pompie sprzęgła, co 20kkm po wawie trzeba wymieniać silentblock´i na stabilizującym.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 I Hatchback