Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 II Sedan

mozart1@op.pl, 17 lat temu
Silnik 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 52 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 II Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wyjątkowo elastyczny i ekonomiczny dieselek przy zachowaniu niezłej dynamiki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przednie żarówki przepalają się przy starcie silnika
5,0
Całokształt
Duży, wygodny, oszczędny, reprezentacyjny i niezawodny. Auto dla indywidualisty- np. za takim AUDI A6 nikt się już nie ogląda. Mnóstwo tego na drogach. SAAB 95 jest na polskich drogach dość egzotyczny i budzi wielkie emocje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam auto niecały rok, więc trudno cokolwiek powiedzieć, jednak ok. 53 tyś. kilometrów przejechałem bez najmniejszej awarii silnika. Kultura pracy silnika mogłaby być nieco wyższa dlatego wystawiłbym 4,5 punktu, jednak takiej skali nie ma. Sama elastyczność silnika jest wzorowa.
4,0
Skrzynia biegów
Przesiadłem się do SAABa z AUDI, tam skrzynia była zestopniowana zupełnie inaczej niż w SAABie co nie znaczy gorzej. Auto chętniej przyśpiesza od niższych obrotów. Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy samego drążka skrzyni biegów. Inaczej niż to miało miejsce w Niemieckim aucie, tu ruch drążkiem sprawia "gumowy" opór, który do najprzyjemniejszych odczuć nie należy.
5,0
Układ jezdny
To doskonale wyważona, stabilna i twarda limuzyna. Jak na ciężar tego samochodu muszę przyznać, że niesamowicie pewnie i z gracją baletnicy wchodzi w zakręty. Karoseria nie przekrzywia się, nie wpada w wywołujące mdłości bujanie. Z drugiej znów strony można spokojnie pokonać w nim 1000 km i nie narzekać na kręgosłup. Majstersztyk.
Komfort
5,0
Widoczność
Przy odpowiedniej regulacji przedniego fotela widoczność do przodu jest bardzo dobra a manewrowanie nie sprawia najmniejszych trudności. Podobnie jest z bokami- duże szyby doskonale spełniają swoje zadanie. Nieco gorzej jest z tyłem. Osobiście naprawdę trudno było mi wyczuć tył samochodu, na szczęście z pomocą przychodzą duże lusterka (polecam inteligentne lusterko wewnętrzne) oraz czujnik parkowania.
5,0
Ergonomia
Szerokie drzwi, doskonale wyprofilowane fotele z niezastąpioną elektryczną regulacją, każdy znajdzie możliwość ustawienia kierownicy w położeniu dla niego najwygodniejszym, przestronność auta oraz deska rozdzielcza na 6- duża nienapakowana i niezwykle funkcjonalna zarazem. Mnóstwo schowków, skrytek uchwytów na kubki, gładka przestrzeń bagażowa i bardzo przyjemny podłokietnik. Te wszystkie cechy składają się na najwyższą ocenę w tej dziedzinie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Konkurencja w tej klasie oferuje więcej miejsca wewnątrz auta i wyraźnie więcej miejsca w bagażniku. Ale nie ma co narzekać. Przeważnie podróżuję sam, jednak ostatnio wybrałem się z przyjaciółmi na Chorwację- 3 osoby z tyłu na brak miejsca wprawdzie nie narzekały ale wizualne wrażenie ścisku pozostało. Jednak w kwestii miejsca na nogi zarówno kierowcy jak i pasażerów nie odstaje od konkurencji.
4,0
Wyciszenie
Odgłosy z zewnątrz są doskonale wyciszone. Jednak spodziewałem się lepszego wyciszenia silnika- powyżej 3200 obr/min hałas jaki daje się słyszeć w kabinie potrafi drażnić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale. Tzn. ceny zbliżone do cen konkurencji ale i tak w wielu przypadkach niższe. Pozytywnym szokiem jest zużycie ropy- JEST ŚMIESZNE!!! 3800 km ze średnią prędkością 86 na godzinę daję wynik średniego zużycia paliwa na poziomie 6,6 litra, przy 5 osobach i załadowanym na full bagażnikiem. Jeżdżenie tym autem nie kosztuje. Doskonała ekonomiczność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie są to pieniądze małe, jednak nie żałuje zainwestowania ich w SAABa 95, gdybym jeszcze raz stanął przed wyborem zakupy, wziąłbym go znowu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wyleczeniu SAABa z tzw. "syndromu choroby młodzieńczej" (wymiana żarówek, filtr pyłkowy i kilka innych drobiazgów) auto jest niezawodne. Identycznie zresztą jak ma to miejsce w przypadku VOLVO S60
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nie zanotowałem. I mam nadzieję, że tak już pozostanie ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS PF 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 II Sedan