Podobno Volvo sie toczy, a Saab lata... cos w tym jest, wystarczy spojrzec na game mocnych silnikow i juz wiemy, ze raczej tym samochodem polatamy niz bedzieny sie toczyc :) Auto prezentuje sie dostojnie a zarazem sportowo. Jadac droga wiadomo ze to Saab. Samochod jest bardzo dobrze wyposazony, trzyma takze cene na rynku wtornym. Koszty utrzymania nie sa wygorowane, nie mialem tez problemow z dostepnoscia czesci zamiennych. Nie mam doswiadczenia jezeli chodzi o silniki benzynowe, natomiast diesel ma swoje mankamenty jak zapychajacy sie filtr DPF, EGR, czy klapy wirowe, lub kostka trzeciego wtrysku, ktora potrafi uziemic samochod, a koszt naprawy to ok 30zl... Jestem zadowolony z zabezpieczenia antykorozyjnego, po 11 latach uzytkowania nie ma ani sladu korozji, to jest doskonale. Samochod prowadzi sie bardzo pewnie, trzeba sie naprawde wysilic zeby wprowadzic go w poslizg. Auto nie jest idealne, po 11 latach nie dzialaja spryskiwacze reflektorow, jest problem z elektrycznym skladaniem lusterek, tylne zawieszenie wymaga remontu. Poza tym nie moge temu autu nic zarzucic. Jezeli ktos chce samochod szybki, komfortowy, a przede wszystkim unikatowy, moge spokojnie polecic Saaba 95.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1.9 TID 150km daje calkiem dobre osiagi i bardzo niskie spalanie na poziomie 5.5-6.0l/100km przy normalnej jezdzie. Jednakze samochod potrafi byc uziemiony przez czesto zapychajacy sie filtr DPF lub kostke trzeciego wtrysku, ktorej wymiana kosztuje ok 30zl, a objawy sa podobne do uszkodzonego wtrysku. Czestej usterce ulegaja takze klapy wirowe. To w zasadzie typowe problemy tego silnika, poza tym nie moge powiedziec nic zlego.
4,0
Skrzynia biegów
Do minusow mozna zaliczyc odczucie jakby sie mieszalo maslo lyzka, przy przezucaniu biegow, poza tym nie mam zastrzezen.
5,0
Układ jezdny
Znakomite wlasciwosci jezdne, perfekcyjnie trzyma sie drogi, naprawy nie sa kosztowne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widocznosc, w cofaniu pomagaja czujniki
5,0
Ergonomia
Swietna ergonomia, wszystko dopasowane pod kierowce, w samochodzie mozna spedzic dlugie trasy. Jeden maly minus, mianowice przycisk swatel przeciwmglowych jest umieszczony razem z przyciskami night pannel oraz ze skladaniem lusterek z prawej strony niedaleko kolumny kierownicy, czasami mozna sie pomylic i w trakcie jazdy zlozyc sobie lusterka zamiast wlaczyc swiatla.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Swietna wentylacja i ogrzewanie, dodatkowe wyloty powietrza w slupkach. Klimatronik sam dopasowywuje temperature, chlodzi i grzeje bardzo wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Mercedes. Ja mam 193cm wzrostu i oczekuje troche wiecej miejca na nogi, fotele bardzo wygodne. Naprawde wygodnie jedzie sie dopiero na tylnej kanapie.
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzezen.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty napraw nie sa wygorowane, jak na wage auta i wyposazenie to spalanie jest bardzo dobre.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mysle, ze cena jest niewygorowana w stosunku do jakosci.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wyzej typowe problemy dla jednostki 1.9 TID, poza tym skladanie eletryczne lusterek lubi szwankowac, poza tym nie ma zadnych problemow.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik potrai uziemic w nieoczekiwanym momencie, breakdown cover zalecane do wykupienia przy dluzszych podrozach zwlaszcza za granice.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
[l/100km]