Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 II Sedan

kowi, 12 lat temu
Silnik 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 II Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,85
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : niesamowicie trzyma sie drogi, Zawieszenie nie za miękkie i nie za twarde. Zakręt 90 stopni, gaz w podłogę a tu nawet trakcja się nie zaświeci, totalnie nie czuć w nim prędkości. nie wiem co to ale napewno nie da porównać się do vectry, ta pływa. co klasa, to klasa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : turbina
4,0
Całokształt
Zawsze chciałem mieć saaba, dlatego mam. Myslałem o volvo ale już mam s60, w tym roczniku s80 kosztowałby 50 a nie 30 tyś. Ale w tym przypadku cena=jakość. Nie jestem zawiedziony bo uwielbiam swojego saaba, Jest piękny zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Dzięki niemu miło zaczynam dzień, tak, jak dzięki żonie miło go kończę:) Jest mega wygodny, przytulny i ma coś, czego niemieckie i w większości japońskie samochody nie mają - duszę. Oczywiście mógłbym kupić niezawodnąbezpłciową toyotę, nissana czy taniego w naprawch vw, niewygodne audi, ale czy w życiu o to chodzi? Może dlatego jest ich tak mało, to nie jest auto dla kogoś, kto chce przemieszczać się z punktu A do B, to nie autobus. Mocno zawiódł mnie diesel. Mój serwisowany w aso nivette, z polskiego salonu, niby z najlepszym silnikiem, sprawdzony przed zakupem, a tu takie kwiatki:(. Użytkownikom nie polecam też servisów saab obuchowicz i olsaab (naciagacze) a dodatkowo temu pierwszemu zawsze tzreba zostawić samochód (mam nadzieje że to nie przyczyna moich usterek). facet \"dokładnie\" przejrzał go przed zakupem i przygotował do jazdy. Bardziej praktycznym polecam zdecydowanie volvo, ja też z czasem wrócę do tej marki. Ma równie niepotarzalny klimat ale o niebo lepiej wykonany. Cenowo niewiele droższy (s60) ale mniejszy. polecam silnik 2.4T manual z gazem-nie traci na osiagach i jest niezawodny jak szwajcarski zegarek. Następny będzie s80 z silnikem 2.4T, 3.2 albo 4.4.
Wrażenia
2,0
Silnik
ogólnie pracuje nieźle jak na 4 cylindry. Wadą są kolektory - mój wymieniony (jest tam jakiś plasik, który się niszczy i potrafią dzwonić. Jest to pdobno bardzo dobra jesdnostka (chociaż to fiat). Wymieniona turbina oraz termostat. Wiem, że czeka mnie dwumasa, pewnie ze sprzęgłem - dodatkowe 3 tysie! nigdy więcej diesel, pierwszy i ostatni, chocaż mile zaskakuje na trasie. Zapomniałbym o EGR - wymagał czyszczenia i wymiany części mechanicznej. To wszystko przy tym przebiegu, nie do pomyslenia w volvo (ale ten bije na głowę mercedesa, bmw, audi, o niższej lidze nie wspomnę - pozdro dla vw-skodo maniaków:)
3,0
Skrzynia biegów
szybko się wyrabia, u mnie był wymieniany wybierak. Biegi wchodzą prcyzyjniej niż np. w primerze, ale do standardów volvo daleko. Za to leciutko. Zdarzyło się że ze skrzyni wyleciał jakaś zaślepka i trzeba było wymienić olej i wsadzić korek za 20 zł:) w tej klasie nie przystoi.
5,0
Układ jezdny
Pięknie trzyma się drogi, nie wiem co tam zrobili. Niby części opla, ale ten do pięt nie dorasta - od razu widać że auto innej klasy. W ten sam zakręt można wejść zdecydowanie szybciej i czuć się przy tym pewniej. Dla mnie to jak subaru:) Wydaje mi się, że lepiej być nie może. Konkurencja mogła się uczyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na swoje gabaryty dobrze się manewruje, dodatkowo czujniki. Tu volvo mogłoby się uczyć.
5,0
Ergonomia
Podręcznikowo, chociaż brakuje miejsca na telefon. Kierownica mogłaby mieć większy zakes regulacji, ale to już czepianie się. Genaralnie wszystko na miejscu, bardzo intuicyjnie, estetycznie i fukcjonalnie. Dyskretna elegancja, podobnie jak volvo chociaż zupełnie inny sytyl. Czuć w nim duszę. Jak kilka tat temu wsiadłem do saba, wiedziałem że kiedyś go kupię, chociaż po drodze było kilka innych marek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sam raz,jak na gabaryty auta. Żona wysoka i ja też (192 i 176 cm.Oboje siedzimy wygodnie. Ja za kierownicą, ona za mną. Do tego ogromny bagażnik. Wygoda jak w volvo, chociaż znowuw odmiennym stylu.
3,0
Wyciszenie
Mój pierwszy diesel więc się nie wypowiadam. Ogólnie nie jest żle. Najważniejsze że daje prezyjemność z jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj duży plus dla fiata. W trasie nie wiem jak bym nie jechał nie przekracza mi 5,6. Normalnie, czyli 110, wyprzedzanie ślimaków (pozdro) wychodzi 5,2. Miasto 7,5 (Warszawa) ale potafi zmieścić się w 6,5. Niestety póki co nie rekompensuje napraw:(
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto duże i wygodne, klasa premium za przyzwoite pieniądze, nie jest pozbawiony wad, ale to tylko dlatego, że to diesel. Nie kupujcie takich silników, Ekonomiczniej gazować benzynę, nawet z turbo - teraz są już inne instalacje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czasami ne chce zamykać się z kluczyka. Z takimi piedołami trzeba do aso Opel, ale tam nie liczą jak za opla. taki moduł 1000 + praca. Lusterko od str. pasażera sie wypala, ale generalnie ok.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
patrz silnik.\"nic więcej\":)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS PF 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 II Sedan 1.9 TiDS PF 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 II Sedan