Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 II Sedan

J., 6 miesięcy temu
Silnik 2.3 t 220KM 162kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-5 II Sedan 2.3 t 220KM 162kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort i wygoda jazdy, solidne wyciszenie
Karoseria
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Regularne, drobne usterki, uniemożliwiające dalszą jazdę.
4,0
Całokształt
Pomimo, że jest to przepiękny samochód to regularne wizyty w warsztacie oraz na stacji benzynowej znacząco obniżają dla mnie wartość tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czuć w tym aucie moc, nie ma problemu z przyspieszaniem nawet na piątym biegu dzięki turbinie. Niestety, rzeczona turbina jest podatna na awarie. Na światłach samochód potrafi wpaść w wibracje i spaść z obrotami nawet poniżej 700. Dodatkowo, co jest typowe dla wszystkich pojazdów tej marki - lubi gubić olej. Naprawa jest równoznaczna z wyjęciem całego silnika. Kontrolka check engine była moim nieodzownym towarzyszem podróży.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj bez zarzutów, 5-biegowy manual sprawdza się w zupełności.
5,0
Układ jezdny
Bardzo ładnie trzyma się drogi, skręca jak powinien, zawieszenie ładnie wyłapuje wszelkie nierówności, ciężko powiedzieć coś więcej.
5,0
Karoseria
Tutaj bez żadnego zarzutu. Karoseria nie jest podatna na rdzewienie ani rysowanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jako, że to jest sedan to niestety tylna szyba nie jest wystarczająco duża, w czym nie pomaga oczywiście brak tylnej wycieraczki. Z przodu i po bokach bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
To jest SAAB, więc trzeba się przyzwyczaić że nic nie jest tam, gdzie powinno, rozpoczynając od stacyjki znajdującej się obok hamulca ręcznego. Zdecydowanie za mało w tym aucie schowków dostępnych "pod ręką" - jedynie w drzwiach kierowcy oraz duży schowek między siedzeniami. Przyciski są tam gdzie mają być. Uchwyt na kubek jest przydatnym gadżetem, natomiast jest podatny na wyłamanie przy większym obciążeniu i nie jest w pełni stabilny. Za to fotele są bardzo wygodne oraz regulowane we wszystkich osiach. Dla mnie bomba, jedzie się jak limuzyną.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jak powinno. Podgrzewane fotele potrafią niemal podpalić w zimie spodnie. Klimatyzacja działa szybko i w punkt.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i dla wszystkich pasażerów. Nikt się nie skarżył. Bagażnik pojemny i nie było problemu zapakować do niego nawet większych mebli.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu z innymi samochodami które miałem zdecydowanie mocny punkt. Nawet przy prędkościach autostradowych ledwo słychać pracę silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety jak ktoś chce mieć Saaba to musi sporo zapłacić za jego utrzymanie. Każda, nawet najdrobniejsza część jest droższa niż w innych markach. Dla przykładu, wymiana spryskiwacza przedniego to kwota rzędu kilkuset złotych. Spalanie też nie zachwyca - 11 litrów w mieście, 8-9 litrów na trasie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze w dobrym stanie można znaleźć za rozsądną cenę, porównywalną do innych marek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem w stanie zrozumieć że jest to samochód kilkunastoletni, jednak z żadnym z poprzednich samochodów nie odbyłem tylu wizyt u mechanika. Czasem musiałem wrócić nawet po kilku dniach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety zdarzyło się dwukrotnie podczas dwóch lat użytkowania, że wracałem z trasy na lawecie. Usterki dotyczyły turbiny i sprzęgła.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 t 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 II Sedan