Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 II Sedan

Oszołom, 13 lat temu
Silnik 2.0 t 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-5 II Sedan 2.0 t 150KM 110kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Że jest na razie znacznie lepiej, niż przewidywałem.
5,0
Całokształt
Z pewną nieśmiałością podchodziłem do kupna, oferta trafiła do mnie dość przypadkowo. Początkowo rozum odrzucał decyzję zakupu, szczególnie po przeczytaniu negatywnych opinii z netu ale serce, po posiedzeniu w fotelu oraz po jeździe próbnej zaddecydowało inaczej. Jak na razie, po przejechaniu 18 tys, po prostu super. Obawiałem się, że Saab nie wytrzyma konkurencji z Accordem, zwłaszcza po przeczytaniu niektórych komentarzy w necie (Ale znalazlem też negatywne opinie o Accorzie, co wydawało mi się nieprawdopodobne). W sumie, obecnie chętniej jeżdżę SAABem, niż Accordem, przede wszystkim ze względu na wygodniejsze fotele i lepsze przyspieszenie zwłaszcze powyżej 130/h. Nie potwierdzam też opinii o "super tandetnych plastikach" Owszem, wygląd w pierwszej chwili budzi niepokój, ale dotykając przekonujemy się, że materiały są OK. Acha, u mnie nic nie skrzypi w kabinie. Zawsze mi się te auta podobały, ale przedmiotem moich marzeń były raczej "japońce" a Saab jest jednym z nielicznych "niejapońców" w rodzinie. Zobaczymy, co będzie dalej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy w sensie akustyki jest niższa niż Accorda, w jeździe jednak, dzięki turbinie przyspieszenie jest odpowiednie, także na wyższych biegach, co powoduje niezły przyrost prędkości po wdepnięciu gazu, także powyżej 150/h. To wszystko po chiptiuningu do ~200 KM. Wcześniej było tak sobie, zauważalnie gorzej od Accorda 155 KM ale lepiej od Accorda 136 KM
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów po prostu pracuje jak należy, dla kierowcy jest "przeźroczysta", na co dzień nie pamięta się, że wogóle istnieje.
5,0
Układ jezdny
Auto, jak to auto, jedzie i nie czuje się aby sprawiało mu to trudność lub powodowało szczególny dyskomfort dla pasażerów.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem wysoki, więc widzę nieźle. Poprostu tak, jak w innych, współczesnych sedanach, czasami ciężko wyczuć, gdzie jest przedni lub tylny zderzak.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie pamiętam,żebym musiał szukać jakiegoś jakiegoś wyłącznika lub dźwigni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość mocno dmucha i potrafi czasem zrobić przy tym sporo hałasu, szcególnie na początku jazdy, przy "dochodzeniu " do właściwej temperatury. Ale za to jest efektywne grzanie i chłodzenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronnie. Fotel kierowcy hyba najwygodniejszy z posiadanych dotychczas.
5,0
Wyciszenie
Jest dość cicho, nawet przy sporych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto mistrzem ekonomii. Na trasie jest nawet zaskakująco nieźle, nawet przy 150-160 ale w mieście auto pali sporo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moja cena używanego, 5-letniego auta tej klasy wydaje się super korzystna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic a nic.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie przejechałem jeszcze zbyt dużo ale mam nadzieję, że nie wystąpią...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 t 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 II Sedan 2.0 t 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
13,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 II Sedan