Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 II Kombi

Hindenburger, 12 lat temu
Silnik 2.0t BioPower (180KM) Sentronic 175KM 129kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 II Kombi 2.0t BioPower (180KM) Sentronic 175KM 129kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólne poczucie komfortu.
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód, jeśli komuś odpowiada design Saaba sprzed lat 10, odświeżany co jakiś czas. Ja to lubię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Subaru, którym jeździłem przedtem, z oczywistych wzgledów brzmiało lepiej. Boxer to boxer. Saab jest za to lepiej wyciszony, co doceniam w długich trasach. Zrzuca do 5 biegu bez zbednego namysłu i potem już tylko tempomat, 160km/h i pełen relaks.
5,0
Skrzynia biegów
Gładko zmienia biegi, w trybie sport fajnie się wkręca. Miękkie turbo działa dużo lepiej niż to agresywne, kopiące w plecy badziewie w TDI, np. w Passacie. Sentronic to zabawka - nawet jeśli mam skrzynie w trybie M, jeśli nie podobają jej się zbyt niskie obroty, sama i tak zmieni bieg. Fajnie mieć ale pożytku z tego niewiele.
4,0
Układ jezdny
Ciągle odzwyczajam się od Legacy, które w każdych warunkach jeździło jak po szynach. Saab jest miękki, co jest fantastyczną sprawą na dobrej drodze, ale trochę wk*rwia na drogach złej jakości.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże kombi = duże powierzchnie szklane = fantastyczna widoczność. Jedyne, do czego trzeba się przyzwyczaić to długi \"zwis przedni\", który wchdzi nad krawężniki na głębokość 40cm. Łatwo też przez nieuwagę dobić tablicą do ściany. No ale od tego się ma duże auto, żeby było duże :)
5,0
Ergonomia
Żadnych uwag - schowki w bagażniku, we wszystkich czterech drzwiach, na oparciach siedzeń i pod nimi, klimatyzowany schowek, wszystkie przyciski tam gdzie się ich spodziewasz, podwójne osłony przeciwsłoneczne, podłokietnik regulowany przód-tył, uchwyty na kubki w tylnym podłokietniku, itd.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moj egzemplarz jest pod tym względem bezkonkurencyjny. Żadnego parowania w deszczowe dni, nawet z kompletem dyszących pasażerów na pokładzie. Wnętrze nagrzewa się w dwie minuty, nawiewy umieszczono na tylnych słupkach, tunelu środkowym i w bagażniku, poniżej linii tylnych okien. Efekt jest taki, że auto nagrzewa/chłodzi się równomiernie i nie trzeba uruchamiać wichury na przednim panelu parząc/odmrażając sobie twarz żeby ci z tyłu poczuli wietrzyk.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to Mercedes Pullmann ale miejsca jest aż nadto. Siedzenia i kanapę stworzono do wygodnych podróży. Mnóstwo przestrzeni nad głową i ogromny bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Mam przeciętne opony, które dobrze trzymają ale są dość głośne. To głównie ich szum słyszę podczas jazdy. Ciągle jednak mozna swobodnie rozmawiać przy 160km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest motor 2.0T BioPower więc swoje musi wypić. Mieszkam na wyspach więc mam czasem okazję nalać E85 - wyższe zużycie ale też więcej mocy. Na E95 przy 120km/h spalanie jest na poziomie 6,8 - 7,5 litra, co chyba jest niezłym osiągnięciem. W mieście poniżej 10 nie da rady. Jednak jestem pewien, że każdy kto planuje zakup dużego auta benzynowego, będzie się z tym liczył.
4,0
Stosunek jakość/cena
Saab zbankrutował, co niektórych odstraszyło od kupna, inni zaś korzystają z faktu że można mieć auto klasy executive za niewielkie pieniądze. Części na rynku jest dość, a osobna spłóka Saab Parts nie będąca w stanie upadłości, zapewnia części przez kolejne dziesięć lat.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś czasem zaświerszczy w desce rozdzielczej, wskaźnik poziomu paliwa żyje własnym życiem - typowe bolączki tego modelu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0t BioPower (180KM) Sentronic 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 II Kombi