Nietuzinkowy samochód który ma "to coś". Trzeba po prostu lubić motoryzację żeby wybrać Saaba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Żwawy i prowokujący, dobrze radzi sobie z masą 1600 kg. Skrzydła rozwija na w trasie - stworzony do dalekich podróży.
4,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia wymagają przyzwyczajenia. Nie jest to mistrzyni precyzji ale jest okay.
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się drogi, w zakrętach przewidywalny, nie wychyla się na boki.
Komfort
4,0
Widoczność
Duży samochód więc okiełznanie go przy parkowaniu tyłem wymaga przyzwyczajenia i nieco wprawy. Troszkę małe lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Kokpit tego myśliwca żywcem wyjęty z uskrzydlonego brata to niedościgniony wzór ergonomii. Wnętrze niespotykane. Dużo ciekawych i praktycznych rozwiązań jak Night Panel, Follow Me Home, automatyczne podgłaszanie radia wraz ze wzrostem prędkości czy też podwójne zasłony przeciwsłoneczne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to u szweda - najwyższa półka. Ogrzewane wszystkie szyby, odmrażanie wycieraczek, ogrzewane fotele i kanpa itp.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca siedzi jak w myśliwcu, jest otoczony kokpitem i tylko on się liczy. Pasażerowie wygodnie zajmują pozycję z mnóstwem miejsca na nogi. Fotele przednie ustawiane w każdej płaszczyźnie. Z welurem Sport Tech doskonale trzyma pasażerów za pupy (wszyste nylonowe nici) ;)
5,0
Wyciszenie
First Class. Przy 150 km/h można mówić do siebie szeptem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo pali ale daje frajdę. Co wybierasz?
4,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie klasa premium ale jest kilka wpadek - np. uchwyty do zamykania drzwi z twardego skrzypiącego plastiku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 t 150KM 110kW
[l/100km]