Silnik
: Silnik wydaje wspaniały, przyjemny dla uszu warkot...jednak w modelu 9-5, 3.0 TID zwykle po przejechaniu magicznej granicy 2000 000km psuje się. Awaria silnika jest w 90% pewna.
3,0
Całokształt
Oceniłam to przeciętnie, ponieważ z jednej strony zakochałam się w aucie, z drugiej strony natomiast ciągłe naprawy i ich koszty wykończyły mnie psychicznie oraz finansowo. Auto od stycznia do maja pojeździło może 1 miesiąc, resztę czasu spędziło w serwisie.Nadal się w nim znajduje i nie wiem kiedy wyjedzie.Może pojeździ tydzień i znowu tam wróci? Stał się dla mnie zmorą oraz finansową pułapką!I nie wiem, co mam z nim zrobić?
Pozostaje jednak sentyment.Kto raz ma saaba, trudno pokochać inną markę. Pamiętam również czas powiedzmy bezawaryjny. To bardzo wygodne, piękne i bezpieczne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wydaje bardzo przyjemny dla uszu warkot, pięknie pracuje...
3,0
Skrzynia biegów
Jest raczej w porządku...Dla osób nie znających saaba ogromnym zaskoczeniem jest kluczyk z boku, który można wyjąć dopiero po włączeniu wstecznego biegu.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodny i \"nie plastikowy\".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku, tutaj nie mam zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest w porządku, raczej normalnie...jednak z tyłu...pasażerowie mają raj...jak w kajucie statku...wygodnie, dużo miejsca no i dodatki typu podłokietnik z miejscem na napój...bardzo przyjemnie...
5,0
Wyciszenie
Jeżeli silnik pracuje prawidłowo, wewnątrz jest bardzo cichutko, że aż kierowca ma czasem wrażenie jakby jechał na luzie...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Owszem- zużycie paliwa wbrew krążącym mitom należy szczerze pochwalić. W trasie 3.0 TID spala 5litrów, natomiast w mieście do 8litrów...
to chyba naprawdę dobrze jak na silnik o takich osiągach.
Jeżeli chodzi o naprawy- sytuacja jest krytyczna! Ceny napraw, z tego powodu, że to mało popularne auto są kosmiczne w stosunku do cen napraw aut innych marek. Części są znacznie droższe, mało jest zamienników,ceny napraw wygórowane. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt,że mało kto potrafi saaba naprawić i mało kto podejmuje się tej pracy.
Często jest tak, że nawet autoryzowany serwis słabo radzi sobie z naprawą tego auta z powodu braku doświadczenia mechaników,
a saab to auto przekombinowane,pełne indywidualnej, wysokiej technologii...według mnie tak jak napisałam przekombinowanej...
Mam radę! Jeżeli panowie potraficie naprawiać auto-jakiekolwiek, nie oddawajcie saaba mechanikowi lub serwisowi.Będziecie potrzebowali trochę sprzętu,jednak oddając auto do serwisu wydacie ogromną kasę, bez pewności, że auto zostanie porządnie naprawione. Dodatkowy niuans- bardzo często płaci się za coś, co w ogóle nie zostało zrobione, taki mały przekręt autoryzowanych serwisów...Mechanikom też należy się współczucie- nie można pozazdrościć im roboty, bo straszna dłubanina jest w saabie.Aby do czegoś się dostać, potrzeba wytrwałości i odporności psychicznej!
3,0
Stosunek jakość/cena
Dla Polaków jest zdecydowanie za drogi, może nie w zakupie, ale gdy się popsuje pożera wszelkie oszczędności i mocno narusza karty kredytowe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżeli nie zaczynają się poważne awarie saab jest fascynujący, niezawodny, wygodny, bezpieczny, wyjątkowy i \"nie plastikowy\"...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
silnik, koło dwumasowe, sprzęgło itd...
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TiD 176KM 129kW
[l/100km]