Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Sedan

rich07@interia.pl, 17 lat temu
Silnik 2.3 t 185KM 136kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 I Sedan 2.3 t 185KM 136kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Udany technicznie samochod o ciekawej linii, nie rzucajacy sie w oczy w tani sposob. Kierowcy z matura i nie noszacy dresow zapewne go docenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Spokojna praca, szybka reakcja na dodanie gazu, brak wibracji, swietnie dzialajace turbo bez zadnych sladow turbodziury - na prawde rewelacja, cicha praca na jalowych obrotach i dynamiczny dzwiek przy wysokich, latwosc i lekkosc startu silnika nawet w zimie, umiarkowane zuzycie paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Jest zadowalajaco ale nie idealnie, nie jest tak rewelacyjna jak silnik. Lewarek odrobine za dlugi a galka troche za duza i niezgrabnie wymodelowana nie do konca pasujaca do dloni, przelozenia mogly by chodzic troche lzej i byc krotsze, obudowa skrzyni troche za nisko co optycznie jeszcze wydluza lewarek. Oczywiscie dzialanie ogolne bez zarzutu, ale moim zdaniem technicy saaba powinni dopracowac kilka szczegolow.
4,0
Układ jezdny
Calkiem niezle, w porownaniu z moja poprzednia 9-3-ka roznica jest ogromna. Dobrze dzialajace wspomaganie, pewne prowadzenie na zakretach, latwe zmiany kierunku jazdy. Czasami ma sie niestety wrazenie, ze tyl za bardzo buja, ponoc w aero z uwagi na wieksza sztywnosc jest to lepiej rozwiazane, jestem sklonny w to uwierzyc.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, troche male i dziwnie uksztaltowane zewnetrzne wsteczne lusterka, poza tym bardzo przyzwoita widocznosc.
4,0
Ergonomia
W wiekszosci proste i przemyslane rozwiazania, prawie wszystko na swoim miejcsu. Przyciski przeciwgielnych umiesznone po lewej stronie deski sa zaslaniane przez obrecz kierownicy, bez wychylenia sie pozostaja niewidoczne, poza tym inne przyciski troche za duze i toporne. Szycie skorzanej kierownicy niezbyt eleganckie - troche ostre w dotyku, to przeszkadza. Swietne fotele, ladne zaslony przeciwsloneczne, uchwyty na kubki i inne drobiazgi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosc wydajna i cicha, przyjemna w regulacji, czasem gubi sie w dzialaniu i zaraz po wlaczeniu silnika zaparowuje na chwile szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troche za duzo pustych przestrzeni :), poza tym ok
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony silnik, malo slyszalny szum powietrza, brak innych odglosow.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy umiarkowanej jezdzie miasto/poza miastem ok 8 l/100km, wiec jak na moc 185KM rewelacja, klocki hamulcowe i filtry oleju dostepne w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Inne bardziej zaawansowane technicznie czesci zamienne dostepne u handlarzy w umiarkowanych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mysle, ze w porownaniu do samochodow uzywanych innych marek z podobnej polki jest korzystniejszy cenowo z uwagi na mniejsza popularnosc. Wedlug mnie bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko dziala bez wyjatku, co mnie mile dziwi w porownaniu do mojej poprzedniej 9-3-ki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezawaryjny, mam wrazenie ze tak pozostanie. Mysle, ze zaawansowana technika potrzebuje do tego systematycznego serwisowania.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 t 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Sedan 2.3 t 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
12,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Sedan