Kto kupi raz i będzie umiał dbać - ten na zawsze będzie miał saaba.
Ja mam 2 sztuki teraz - Aero z 2002 roku i 3,0 Gryffin z 1999r.
Oba maja tuning hirsha - zmieniony wydech brzmi pięknie dla ucha ale nie ryczy jak te podróbki polskie, tarcze hamulcowe mam założone sportowe wraz z zaciskami i klockami sportowymi....i zawieszenie - polecam zamiast wymiany amortyzatorów tyning kit saabowski - w jego skład wchodzi kompletne zawieszenie z wersji aero- wtedy odpada bujanie na zakretach i inne opisywane przez moich poprzedników kłopoty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbina mruczy przyjaźnie bardzo - trzeba się tylko umieć z nią obchodzić ( jak jedę do domu szybko to ostatnie kilometry daję jej spokojnie się wystudzić) - inaczej peka ceramiczne łożysko
5,0
Skrzynia biegów
nowa 6 biegowa ( mam wersję aero) - przy tym wpływa na ekonomiczność pojazdu
5,0
Układ jezdny
W aero - jest wzmocnione zawieszenie - to zupełnie inny saab niż pozostałe modele
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutów z mej strony
5,0
Ergonomia
Trzeba się przyzwyczaic i pokochać- ja mam teraz 2 saaby a w ogóle jeżdżę saabami juz 15 lat
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jeśli klime się serwisuje ( nie mylić z psikaniem odgrzybiacza w ASO ) to nie ma kłopotów - problemy ze sterowaniem - produkcji Bosha przestały występowaćod 2001 r , natomiast zdecydowanie staniał z 3000zł do 1800 panel sterowania klimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
W polsce zdecydowanie za drogi- teraz owe aero kosztuje 260 tys zł, sprowadzone np z austrii wychodzi na 190 tys., polecam tez sprowadzenie z Anglii z kierownica naturalnie europejska - wychodzi okolo 180 tys i co najwazniejsze - czas oczekiwania .....góra 3 tygodnie a nie jak w polsce u osłow 3 miesiące - słowem pieprzyc polskich dealerów aso:).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak ustere w moim przypadku do zdobyte przez lata doświadczenie i regularne wymiany częśći eksploatacyjnych zgodnie z wymogami producenta- nie oznacza to napraw w aso - ich niekompetencja i chciwość cenowa są pokłosiem obecnych wyników sprzedaży.
Bezpieczeństwo...cóż.....żyję ......a rozbiłem się Saabem przy 240 km/h.
kocham tę markę i jestem jej wierny - polecam pasjonatom i ludziom którzy potrafią włożyć serce w samochód który im się tym samym odwdzięczy.
ie polecam podrabianych zamienników - dobre są i co smieszne - wcale nie takie drogie części tuningowe hirsha - np wydech kompletny ze stali noerdzewnej kosztuje 1000euro- w ASO za zwykły wydech biorą więcej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
[l/100km]