Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Sedan

Hellaine, 15 lat temu
Silnik 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 71 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Saab 9-5 I Sedan 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik, komfort jazdy,
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : czujnik polożenia wału. Zapalony check engine na konsoli. Element bardzo ważny, ale relatywnie niedrogi i wymiana nieskomplikowana.
Układ hamulcowy : Wymienione tarcze i klocki na sportowe. Seryjne szybko przestają hamować.
5,0
Całokształt
Bardzo wygodne auto i miłe dla oka. Duży komfort jazdy, wspaniałe przyspieszenie, bardzo dobrze się prowadzi. Jest to auto wyższej klasy o bardzo dobrych parametrach technicznych. Niestety trzeba długo i wytrwale poszukać dobrego serwisu dla tego auta. ASO to porażka cenowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
rewelacja, skończyły się problemy z wyprzedzaniem, ale trzeba uważać na innych użytkowników dróg, gdyż mogą się nie spodziewać że duży pojazd jadący z tyłu może nagle znaleźć się daleko z przodu :) Bezcenne :)
3,0
Skrzynia biegów
po zakupie auta musiałem wymienić łożyska w skrzyni, gdyż poprzedni właściciel chyba używał 1-2-3 przy gazie wciśniętym do podłogi. Ja się mu nie dziwię :)
5,0
Układ jezdny
wspaniale się trzyma drogi, a nie jest to bez znaczenia jak auto może rozpędzić się do nadświetlnej prawie niezauważalnie :)
Komfort
5,0
Widoczność
z przodu bardzo dobra, Z tyłu gorsza.
5,0
Ergonomia
Długie trasy bez problemu, pokonanie 1000km za jednym razem nie stanowi wyzwania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez zastrzeżeń
5,0
Wyciszenie
momentami trzeba się bardzo mocno wsłuchiwać aby usłyszeć coś poza przyjemnym mruczeniem silnika. Jak jest wyłączone radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
coś za coś. Moc silnika nie jest wypadkową ekonomicznego zużycia paliwa :). 250KM trzeba napoić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma się co oszukiwać, przy mocniejszej jeździe w mieście pali jak smok, ale to kwestia temperamentu prowadzącego. Auto starsze jest relatywnie dość drogie, ale koszty utrzymania nie są przerażające. Kupując Saaba naprawdę można spodziewać się w zamian dużo frajdy z jazdy. Nowe Saaby są abstrakcyjnie drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie zanotowano problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Saaba trzeba polubić. A wtedy drobiazgi, jak czujnik położenia wału, listwa zapłonowa to drobne naprawy. Po wymianie \"standardowych\" problematycznych elementów, auto bez zastrzeżeń.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 16V Aero 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-5 I Sedan