saab to odrzutowy czołg, nie ma śladu po wrażeniu blaszanej puszki jak w większości innych samochodów, kałuża przy 150kmh nie wrzuca nas do rowu, prędkość podróżna 180kmh to nic nadzwyczajnie męczącego, a miny łysych z M3 we wstecznym lusterku twego saaba - bezcenne za wszystko inne zapłacisz kartą mastercard :D
Wrażenia
5,0
Silnik
elastyczność to po prostu marzenie, to jest siła tego auta, przyspiesza jak elektrowóz :] kultura bez zarzutu, słychać to co ma być słychać wtedy kiedy chcemy to słyszeć - po prostu saab
5,0
Skrzynia biegów
mój to automacik, powiem krótko - nie zauważam zmiany biegów, jedzie jak meleks
5,0
Układ jezdny
w mojej wersji ( prestige ) trochę miękko, no ale to wersja ultra-komfortowa... aero to zupełnie inna bajka :)
Komfort
4,0
Widoczność
trzeba się oduczyć nawyku odwracania głowy przy cofaniu rodem zmałych autek - od tego są elektrycznie sterowane lusterka :]
5,0
Ergonomia
wszystko ma swoją przyczyne i cel, bez zbędnego efekciarstwa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mogłoby być troszke ciszej ale przy tej wydajności klimy nie ma co narzekać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to stodoła jak s-klasa, ale jest aż nadto przestronny, wygoda na najwyższym poziomie, dość wspomnieć o długich siedziskach foteli - niby drobiazg ale w trasie nie do porównania z krótkim zydlem innych aut
5,0
Wyciszenie
przy spokojnej jeździe cicho jak w uchu, po depnięciu na gaz ślicznie słychać 2.3L i turbinkę :-)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
uuuu tu jest lipa, saab to smok ale przecież nie należy spodziewać się cudów, taka honda accord waży o 900kg mniej, a zbiera się znacznie gorzej... moc musi sie skądś brać :/
5,0
Stosunek jakość/cena
przy używanych autach stosunek jest wręcz rewelacyjny, w cenie dobrego japończyka dostajemy szwedzki krążownik - pewnie z uwagi na koszta ew. serwisu, trzeba uważać co kupujemy...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 i T 170KM 125kW
[l/100km]