Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Sedan

Maciej, 13 lat temu
Silnik 2.3 i T 170KM 125kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 241 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 I Sedan 2.3 i T 170KM 125kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakoś wykonania ilość przemyślanych rozwiązań.
5,0
Całokształt
Nie znajdzie się w tych pieniądzach lepszego auta. Śledziłem rynek SAABa przez około 2 lata przed zakupem. Z czystym sumieniem polecam. Nawet jego minusy nie powstrzymają mnie przed kupnem po raz kolejny auta spod znaku SAABa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to kultura pracy silnika R6, ale naprawdę dobrze wypada w porównaniu z autami, z którymi miałem do czynienia.
4,0
Skrzynia biegów
Automat w czasie jazdy zmienia biegi płynnie / niewyczuwalnie. Jedyna uwaga jaką mam to przełączanie biegów na postoju. Potrafi szarpać lub łudząco \"blokować\" poszczególne tryby - może to wina tylko mojej skrzynie
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie od Aero jest jednym z lepszych jakimi miałem przyjemność się przemieszczać. Do mojej poprzedniej rajdówki brakuje mu tylko lekkości prowadzenia (700kg robi różnice). Naprawdę zawieszenie od Aero jest ideałem do tego auta. Przy 17 calowych obręczach nawet polskie drogi są znośne.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam nic do zarzucenia.
5,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia, może wsuwający się podłokietnik, ale nie można mieć wszystkiego w 13 letnim aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ideał - szyby odparowują w mgnieniu oka. Auto ciepło z nawiewów produkuje po przejechaniu 500m. Szwedzi zrobili robotę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto, 4x 18Xcm i ~100kg +masa bagażu i jest komfortowo. Obstawiam, że rodzina 2+2 spokojnie wybierze się w daleką podróż bez troski o bagaż.
5,0
Wyciszenie
Nie słychać nic. Zepsutą pompę paliwową diagnozowałem 2 dni :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój Vector stylistycznie i mechanicznie przerobiony jest na Aero. 230KM musi swoje spalić - liczyłem się z tym. Można spalić tyle co maluchem bądź tyle co mała ciężarówka - wszystko zależy od stylu jazdy. Ekonomia nie powala na kolana przy cenie paliwa 5,2pln. Będzie LPG :(
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponad przeciętnie rewelacyjnie. Mój egzemplarz kosztował ~14k pln - mam rewelacyjnie wyposażone auto, piękne granie, świetne wykończenia - a to nie jest rodzynek. Próżno szukać konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka usterek w postaci niedziałającego silniczka wycieraczki prawego reflektora, siłownik centralnego drzwi tylnych prawych. Opadająca maska. Parę znośnych drobiazgów, które stwierdzam po miesiącu użytkowania. Jest dobrze jak na 13 letnie auto.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa paliwa przy przebiegu 241tys. Wycieki oleju - możliwe, że z winy odmy - na razie mało niepokojące. 241kkm to już nie mało więc ma prawo coś przysiąść.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 i T 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Sedan 2.3 i T 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
15,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Sedan