Po pierwszym roku esploatacji myślałem, że będzie to moja docelowa marka i następnym samochodem będzie SAAB ale po usterkach, którym nie ma końca a szczególnie jest to irytujące, że awaria kasety zapłonowej czy pompy sprzęgła powoduje to, że do serwisu samochód jedzie na lawecie. Nowy samochód planuję kupić na wiosnę 2006 a w tej chwili jeżdżę z duszą na ramieniu, że coś nowego wyskoczy
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dobra elastyczność i przyspieszenie w całym zakresie obrotów
4,0
Skrzynia biegów
czasami problemy z włączaniem trójki
4,0
Układ jezdny
dobry może trochę za mięki przy szybkiej jeździe na zakrętach ale przy spokojnej jezdize bardzo dobry
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
trzeba się przyzwyczać ale jest OK mimo, że bez wodotrysków
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duża pojemność bagażnika, szeroka kanapa z tyłu tak, że spokojnie siedzą trzy osoby
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
idzie wytrzymać choć wiadomo, że przy takim silniku nie będzie spalał poniżej 9l
2,0
Stosunek jakość/cena
super samochód ale super usterkowy. Miałem do tej pory ok 10 samochodów ale pod względem usterkowości SAAB plasuje na miejscu 1 (drugi jest polonez, który kupiłem jako pierwszy samochód)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tragedia w ciągu czterech lat z drobnych rzeczy dwa razy zawiesił się komputer -nie chodziła klimatyzacja, uszkodzony wyświetlacz SID, uszkodzony silnik wycieraczki reflektora, notoryczne problemy z sondą lambda podobno ze względu na złe paliwo, notorycznie przy wymianie kół urywanie się śrub
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tragedia w ciągu czterech lat dwa razy wymieniana kaseta zapłonowa, trzy razy pompa sprzęgła, pompa wody, teraz kwalifikuje się do wymiany silnik wentylatora, na razie drobne wycieki oleju z silnika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 16V 185KM 136kW
[l/100km]