Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Sedan

Maciek, 20 lat temu
Silnik 2.0 T 16V 185KM 136kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 70 tys. km
Saab 9-5 I Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Daję 4 na 5 ale i tak kupiłbym nastęnego saaba
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma oryginalnie 150 KM ale tej ma fabryczny tuning do 185 KM. To jest firma która stoi na turbo silnikach więc elastyczność, oddawanie mocy znakomite. mimo że z gamy silników jest to najmniejszy silnik saaba w tym modelu to przyspiesza znakomicie powyżej np. 160km/h Nie jest to jednak samochód do jazdy "na kropelce" - na średnio zawsze wychodzi ok 13,5l a jak pogonicie to do 15l na średnio dobija spokojnie.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety to nie audi czy bmw. Skok za długi i średnio precyzyjny. Przełożenia bardzo dobrze dobrane do mocy. Wsteczny ma zbyt duży opór - jakw oplu astra.
4,0
Układ jezdny
Trzymanie się drogi świetne ale zbyt długi zwis z przodu powoduje czasem nerwowe bujanie na poprzecznych nierównościach. Polecam zmianę zawieszenia z fabrycznego na sportowe. Usztywnia się na 17 calowych oponach.
Komfort
4,0
Widoczność
Ten samochód jest zaprojektowany przez firmę lotniczą więc nie jest to taras widokowy jak np minivany. Widoczność taka jak potrzeba. Świetne lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko po ręką. Intuicyjnie i sprawnie działają wszystkie przełączniki. Jeden mankament - brak schowków z przodu poza podłokietnikiem czyni nerwowym przechowywanie np. okularów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niezły klimatronik ale jeśli wsiadacie przy dużym deszczu ciepłego dnia gubi się i może zaparowywać dodatkowo?! Szybko schładza wnętrze w gorące dni
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Genialne miejsce pracy kierwocy i pasażera - najlepsze fotele jakimi kiedykolwiek jeździłem!! Z tyłu ilośc miejsca OK wygoda ponad przeciętna.
5,0
Wyciszenie
Ogólnie cicho - jak na ta klasę auta wartości średnie. Przyjemnie słychać silnik turbo. Przy 160km/h można rozmawiać szeptem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli potrzeba ci auta oszczędnego - nie kupuj po prostu turbo benzyny. Miasto (warszawa) 14 l/100 Trasa 10-12 l/100 (oczywiście nikt nie mówi o jeździe 90km/h) Naprawdę przy jeździe 90-100km/h potrafi zejść do 8l/100 ale to udaje się tylko mojej kobiecie
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 170 tys zł to niezła oferta ale i tak w Niemczech ten model jes o przeszło 15 tyz zł tańszy!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Piszczące siedzenie po roku użytkowania. poza tym nic
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli jeździcie dużo zimą po nierównym terenie to z pewnością wymienicie drążek stabilizacyjny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 16V 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Sedan