Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Sedan

Marko, 7 lat temu
Silnik 2.0 T 16V 185KM 136kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Saab 9-5 I Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW 1999-2006 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Witam wszystkich, pozdrowienia z Wilna, Litwa. Zaczela sie historia od tego gdy siadlem do SAABa 5lat temu. Mam SAAB 95 150KM, SAAB 95 192KM, SAAB 95 2,2TID. Na chwile obecna cena zakupu auta z konfortem i jakoscia jest na wysokim poziome. Za podobny pieniadz cos podobnego ciezko sie kupi. Auto jest bardzo fajne, najwiekszy problem, gdy kupisz SAABa i pokochasz go, na inne auta nie wzracasz uwagi i nastepnym zakupem znowu bedzie SAAB. Aby SAAB cieszyl dlugo i z minimalnymi wydatkami, trzeba za nim przypatrywac i wiedziec jak go eksploatowac. Najczestrzy problem iz ludzie, ktorzy kupuja SAAB nie wpelnie wiedza ich wady. Wszytkim kto planuje zakup tego auta opowiem jak mi sluza auta juz ~5lat. Kto chce SAABa, niech nabierze sie cierpliwosci i sprawdza auto kompletnie przed zakupem. Szkoda, ale dosc czesto spotykane sa zjezdzone auta... W moim wypadku szukalem Saaba w dobrym stanie okolo 6 miesiecy. Benzyna. Prawie wszystkie silniki SAAB sa z Turboladowaniem. 2.0, 2.3ltr. Zuzycie paliwa jak 150km jak Aero ma nieduza roznice. Pala na Manualnej skrzyni w miescie ~13ltr, na automacie 14-15ltr. Jak bedzie ciezka noga, to bedzie i wiecej, ale w sumie pala wszystkie podobnie, wiec jak jest mozliwosc lepiej kupic mocniejszy silnik. Aby silnik sluzyl dlugo trzeba: 1. Zmieniac swiece obowiazkowo wedlug katalogu i tylko firmy NGK, ktore sa podane wedlug producenta. Zmiana swiec najlepiej ~8000km. Dlaczego? Jest Plyta zaplonu DI, ktorej cena nowej jest dosc wysyka, uzywana okolo 100-150EUR. Najczesciej ja psuja stare swiece. 2. Olej, obowiazkowo syntetyka i wysoko jakosciowa, zmiana oleju 8000-10000km. (najlepiej 8000km). z 98 roku wydaje sie do 2001 roku w silniku w misce olejowej jest filtruja siateczka (starej wersji). Gdy olej jest stary (wypala sie, ma duzo brudu), siateczka zatka sie brudem, z tego powodu nie bedzie olej docieral przez pompe olejowa do silnika. Automatycznie jest ryzyko, ze silnik zepsuje sie, i naprawa bedzie droga. W silnikach 98-2002, Warto po 2-3 wymianach oleju zdjac miske olejowa i wyczysc wszystko, albo sprawdzic jej stan. Najczesciej Turbiny psuja sie od starego oleju lub od zatkanej siateczki. Ale takie procedury rekomenduje robic dla wszytkich benzynowych SAABow i mlodszego rocznika. Jezeli w aucie na cieplym silniku na desce rozdzielczej zapala sie czerwona lampeczka cieznienia oleju- obowiazkowo trzeba zdjac miske i patrzyc stan silnika. Jezeli to jest przy zakupie, najlepiej auto nie kupowac. Moze byc wszystko ok, ale moze byc powazny problem, z kapitalnym remontem silnika, wiec to fortuna 50%/50%. WAZNE: Po zakupie auta nawet jezeli i lampeczka nie zapala sie,trzeba sprawdzic koniecznie, bo niewiadomo czy wlasciciel wcale to robil. Praca nie jest ciezka- wiec warto. 3. Praktycznie w kazdym SAABie, mozna na silniku zauwazyc ciecz oleju (to jest normalne). Jezeli jej niema znaczy, ze wlasciciel to zremontowal. Najczesciej ludzie jezdza na SAABach i nie wzracaja uwagi na to. Od czego najczesciej jest ciecz oleju na silniku? Benzynowy silnik Saaba ma poduszki, ktore trzymaja silnik. Jedna z poduszek mocuje sie do glownicy i trzyma silnik, automatycznie glownica trzyma dolny blok silnika. Glownica i blok sa skrecone srubami. Od dlugiej eksploatacji silnika, sruby troche odkrecaja sie (robia sie luzniejsze), dlatego zaczyna sie ciecz. Mozna poprostu wziasc i ich podkrecic wedlug instrukcii, i ciecz zazwyczaj znika. Jezeli danna procedura nie pomoze, trzeba zamienic uszczelke. 4. Jezeli przy zakupie, auto szarpie, nierowno sie przyspiesza. Moze byc roznego rodzaju problem. DI kaseta, Swiece, Cewka, Turbo, Przeplywomierz, wiec najlepiej to odpuscic i szukac innego. Albo jezeli jest bardzo tanio i to sie kalkuluje, to mozna sie pobawic, ale jest ryzyko na duze nieplanowane wydatki. Oczywiscie sa rozne czujniki zwiazane z silnikiem, ale nic powaznego nie mialem. A jak cos wyskoczy, uzywane czesci nie sa bardzo drogie. (nie sa drozsze niz podobnej klasy BMW czy AUDI). To sa najpowazniejsze momenty prawidlowo eksploatowac benzynowe SAABy. Jezeli wszystko robic prawidlowo, nie bedzie zadnego problemu. 5lat mam benzynowe auta, i zadnych problemow z nimi niemam. Zawieszenie, Jest ok, miekkie, dlugo trwale. Czesci zawieszenia sa nieco drozsze nic VW, Audi, ale sluza 2-3 dluzej. Najdrozsze czesci w zawieszeniu, sa na tylnej osi, tylne Sailentbloki. Elektryka, Psuja sie SID pixeli, jezeli ktos chce zreperowac moze kupic uzywany, albo wyslac przez eBay na regeneracje, albo znalezc kogos w Polsce kto tym sie zajmuje. U nas na Litwie z tym problemu niema. Remont 10-20EUR. Czasami lamia sie plastykowe Klapy klimy, ktore reguluja cieplosc/zimnosc powietrza, lub pozycje dmuchania powietrza. Jezeli to sie zepsulo sie, mozna zrobic Diagnostyke klimy. Wylaczyc klime w pozycji OFF. i jednoczesnie nacisnac AUTO+ OFF. Jezeli nie bedzie bledow, to bedzie pisalo sie tylko "0" i klima wylaczy sie. Jezeli bedzie blad, prosze zapisac na karteczce i pozniej w google sprawdzic co to znaczy. Blad klapy plastykowej (08). Naprawa okolo 30EUR z praca i klapa, albo to mozna zrobic samemu. Nie straszcie sie SAABow, poprosty wypisalem, najciesciejsze problemy SAAB 95. Przed zakupem auta, mysle ze to pomoze. :) Pozdrawiam
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 16V 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Sedan 2.0 T 16V 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Sedan