Silnik
: Jak sie dba to wrazenia z jazdy niesamowite zwlaszcza w mocniejszych wersjach głownie bezynowych bo takimi miałem okazje jezdzic.
5,0
Całokształt
Miałem juz kilka samochodów: PassataB6, omege B i C, VolVo v40, s80(tym się rozczarowałem-w srodku trzeszczało a jakosc wykonania i spasowania elementów była o klase nizsza niz w 9-5). Saab jak narazie numer 1. Swietny 9głosnikowy system audio. Jak w kinie domowym. Miłe w dotyku materały(miekka deska rozdzielcza, boczki drzwi, bezowa skóra, oswietlenie wnetrza i podwójne \"klapy\"przeciw słoneczne z przodu.) Dodam jeszcze ze silniki siwetnie znosza instalcje gazowa.
Wrażenia
5,0
Silnik
MIałem 3 saaby 9-5 i jesli chodzi bezawaryjnosć i kulture pracy jednostki, to jestem bardzo zadowolony. Wersje jakie miałem to 2.0 benzyna, nastepnie 2.0 benz.+gaz i 2.3benzyna
4,0
Skrzynia biegów
dałem 4 bo niedociagniecia sa, zwłaszcza w starzych modelach. Czasami sa wycieki i w kazdym z 3 saabów problemy z wrzyceniem wstecznego biego. ale nie nagminnie wiec da sie wytrzymac i przyzwyczaic.
4,0
Układ jezdny
Na pewno są lepsze ale tym samochodm podróżuje sie naprawdę komfortowo i a jazda na dłuugich trasach przyjemna i nie męczy. Dobrze trzyma sie jezdni.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie bardzo dobra. Czasami ciezko idealnie zaparkowac ale to raczej ze wzgledu na gabaryty auta bo jest ono spore.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wg mnie na 5. To chyba domena szwedzkich samochodów. wszystko co potrzebne pod reke bez pierduł i zbednych bajerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie juz po przejechaniu ok 2 km w samochodzie robi sie cieplo i przyjemnie. silnik szybko łapie temperature a klima w leci potrafi zamrozic:) nawiewy sa nawet w srodkowych słupokach skierowane na boczne szyby w tylnych drzwiach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca sporo. mam 188cm i nigdzie nie narzekałem ani razu na brak przestrzeni. z tyłu mozna spac jak w salonie.
5,0
Wyciszenie
ogolnie bardzo dobre jednak po wyzej 130 jakos tak słychac szum w przednich bocznych szybach ale nie jest to absolutnie natarczywy problem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze spalanie jestem bardzo zadowolony. saab 2.0 z gazem którego mam jeszcze ani razu nie spalil mi srednio wiecej niz 12litrów gazu na 100km. maks jaki miałem to 11.8l. na trasie przy 120, 130 ok 7, 8litrow. w miescie nie mierzyłem ale srednia bdb to po co sibie tym głowe zawracac. jesli chodzi o spalanie benzyny to tu troche dziwna sprawa bo dugi saab z silnikiem 2.3 (185km)pali mniej o ok 0.3 do 0.5 litra mniej niz 2.0(km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie za niewielkie pieniadze mozna kupic naprawdę swietny samochód. Koszt czesci, zwłaszcza zawieszenia na niskim poziomie, bo sporo pasuje z opla. Polecam, polecam i jeszcze raz polecam ale najlepiej zakupiony samemu za granica albo od dobrego znajomego który go niei zarzynał i katował, bo sie okaze ze trzeba bedzie wlozyc na starcie kilka tys i bedzie płacz i lament , ze to badziewie i złom a tak absolutnie nie jest.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To nie perpetum mobile wiec z czasem cos sie musi zepsuc. Na szczęscie narazie w obu 2litrówkach same drobiazgi(tuleje klocki , tarcze filtry przepływomierz powierza, w jednym chyba była nieszczelna chlodnica bo musiałem co 2000km dolewac w drugim jest ok). W 2.3T dodatkowo wymiana sprzegła(kopletne z robocizna, wszystkimi płniezbednymi płynami i co tam trzeba było 1700zł) i chyba w niedługim czasie turbina ale koszto ok 1000zł. z elektronika nie miałem probemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jesli wymiana sprzegła po 290000km i niedługo turbiny , to powazna usterka no to takie własnie były. chociaz ja uwazam je za normalne zuzcie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T SE 150KM 110kW
[l/100km]