Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Sedan

woza77, 14 lat temu
Silnik 2.0 i T SE 150KM 110kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 I Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW 1998-2006 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Jadąc nim czujesz się jak za kierownicą super limuzyny, tylko że to sam siebie wieziesz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Błąd Air Bag'a - co jakiś czas trzeba kasować. Wyświetlacz klimy i SID'a - znikające piksele.
4,0
Całokształt
To takie szwedzkie "brzydkie kaczątko". Jak ktoś kiedyś mi powiedział "albo pokochasz, albo znienawidzisz" i coś w tym jest. Ja na razie pokochałem. Jadąc tym samochodem 400 km wysiadam i mam niedosyt, mógłbym jechać dalej bo nie czuję zmęczenia. Wygląda jak wygląda, nic szczególnego ale ten środek... jest piękny. Jak pojeżdżę 30000 km to lepiej ocenię.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, trochę w dolnych obrotach (1000 - 1500) mało dynamiczny, ale po przejściu 3000 miodzio. Niezbyt oszczędny jednak nie jest też smokiem. Czuły na olej i na odmę - trzeba pamiętać o terminowych wymianach a odwdzięczy się trwałością. U mnie współpracuje z LPG LandiRenzo Omegas i nie ma najmniejszych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba wkładać biegi precyzyjnie i bez pośpiechu, gdyż potrafi zgrzytnąć. Bardzo dobrze dobrane przełożenia - przy 3000 tyś/min na 5 biegu mamy 135 km/h. Nie trzeba wymieniać oleju, ewentualnie dolać jeśli zajdzie taka potrzeba.
5,0
Układ jezdny
Wszystko cicho i płynnie. To zawieszenie jest zestrojone dla osób lubiących wygodę. Jedziesz jak na sofie przed telewizorem. Ma to też swoje minusy - powyżej 120 km/h trzeba uważać na krętej, dziurawej drodze. Jak dla mnie super.
Komfort
5,0
Widoczność
W pełni regulowany fotel pozwala dobrać odpowiednie miejsce za kierownica i tym samym pole widzenia. Lusterka lewe i prawe z zakrzywieniami dla poprawienia widoczności w martwym polu. Widoczność przez tylną szybę trochę gorsza ale tylko przy parkowaniu na ciasnych parkingach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jak w samolocie :) Podłokietnik przesuwany, kierownica w pełni regulowana, fotele kierowcy jak i pasażera regulowane na wszelkie możliwe sposoby. Przyciski duże i wygodne na logicznym miejscu. Sterowanie szybami bez ruszania ręki z podłokietnika itd...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeszcze nigdy nie zaparowały mi szyby, klima dwustrefowa wydajna i nieśmierdząca. Proste w obsłudze i logiczne menu sterownika klimy. Nawiewy na wszystkie szyby w aucie, nawet na te tylne. Jeździłem Peugeotem i Audi ale tutaj pełen wypas.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu bardzo dużo miejsca, z przodu także nie ma ciasnoty. Tak w sam raz dla kogoś lubiącego wygodę. Bagażnik ogromny, a w razie potrzeby rozkładana tylna kanapa i robi się jeszcze więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Cichy... Nic nie puka i nie stuka. Czasami łapię się na tym że chcę go odpalić jeszcze raz.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa: Tutaj trochę gorzej, ale coś za coś. Benzyna (poza miastem/miasto)- 8,7/12 l/100km LPG (poza miastem/miasto)- 10,5/14 l/100km Przeglądy: Jeżdżę do nieautoryzowanych serwisów więc jest podobnie jak z autami innych marek. Naprawy: W ASO koszmar. W stylizowanych na ASO także drogo. W normalnych warsztatach podobnie do kosztów innych marek zachodnich. Prawie się nie psuje wiec rzadko zaglądam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód z lat 97-2000 dajesz kilkanaście tysięcy złotych. Jakość masz jak w samochodzie za 100 tyś. złotych. Tylko ta kwestia gustu... nie każdemu się podoba... Ale dzięki temu mamy wyjątkowy samochód a nie "wioskowego" VW lub "cwaniackiego" BMW, że o "lanserskim" Mercedesie nie wspomnę. Za te pieniądze nie kupicie nic lepszego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój był szanowany i raczej nie miałem problemów. Wymieniłem czujnik oleju, którym przesiąkał olej (cały czas czujnik pracował) i uszczelniacz półosi przy skrzyni biegów, który także przepuszczał olej. Koszt uszczelniacza 55zł, czujnika 50 zł. Naprawiłem także wyświetlacz klimy (krzaczki na wyświetlaczu), ale jak się mocno rozgrzeje to problem powraca - koszt 100zł. Z tymi wyświetlaczami to całe GM ma problemy. Czasami wyskakuje błąd AirBag'a w fotelu kierowcy (zaśniedziałe złącze i czasami na mrozie coś nie styka - wystarczy wyczyścić i nasmarować)- kasowanie 30zł. Wcześniej miałem Audi 80, które miało opinie niezawodnego a częściej coś się popsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze takiej nie miałem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i T SE 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Sedan 2.0 i T SE 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Sedan