Zawieszenie
: Największe zaskoczenie w tym aucie, zawieszenie dobrze wybiera nierówności, tym autem po prostu człowiek płynie po drodze, a jeszcze bardzo dobrze trzyma się drogi co nie jest często spotykane.
5,0
Całokształt
Pierwszy i nie ostatnio saab, dopiero jak kupisz to zrozumiesz. Jeszcze na żadnym aucie tak przyjemnie nie traciłem kasy
Wrażenia
4,0
Silnik
Tutaj są moje największe wątpliwości co do tego samochodu. Kupiłem dizla bo chciałem żeby mało palił (tak zaraz ktoś powie nie stać cię to nie kupuj saaba) ale 9-10 w mieście to norma. Na szczęście moc i moment obrotowy jakoś to wynagradzania, klekt silnika jest, ale idzie się przyzwyczaić. Z perspektywy czasu kupił bym benzynę z lpg
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi przyjemnie, dynamiczna. Bardzo brakuje 6 biegu na trasie. Co mnie zaskoczyło ponad 260k km na blacie i sprzęgło orginalne. Przy 250k poszedł wysprzęglik (800zl) wymiana z częściami Valeo
5,0
Układ jezdny
Marzenie
5,0
Karoseria
Poza rdzą przy tylnych nadkolach (w każdym egzemplarzu) jest elegancko, zero w innych miejscach
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Bardzo duży komfort, nawet po zrobieniu 700km nic nie boli, siedzi się jak na kanapie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wporzo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla wszystkich, powiedział bym że z tyłu można podróżować w miarę komfortowo podróżować. Bagażnik duży
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest źle, ale 2.2 tid głośno klekocze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w większości pasują od opla, czyli można dostać w każdej hurtowni bardzo tanie zamienniki i drozsze dobrej jakości. Minusem jest to że nie wielu mechaników chcę naprawiać saaba, chyba z 5 odwiedziłem nim znalazłem porządnego, na szczęście ceny ma uczciwe
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze myślę że ciężko o lepszą furę, oczywiście mówię to u aucie od 6k zł w górę na nie za 2k
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDi 120KM 88kW
[l/100km]