Inne
: auto mi się podoba, jest spokojne i skromne, wygląda na auto z niższej półki w porówaniu z audi, mercedesem czy nawet volvo. Jest bezpieczne co cenię w tym aucie. I w sumie to wszystko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: drobne wycieki w silnikach diesla to ponoć bardzo częste, ale w sumie nie szkodliwe, może jedynie dla środowiska
Układ elektryczny
: konsola z przyciskami i radiem, posiada taśmę z żaróweczkami, które lubią się przepalać
5,0
Całokształt
Zwykłe auto klasy średniej wyższej, ładny, spokojny design, wysoka jakość wykończenia i specyficzny klimat wewnątrz auta. Auto trwałe, na lata, ale mało osób zna się na tych wozach od strony serwisowej, dlatego dobrze gdyby się nigdy nie zepsuł. Jak dotąd ponad 275.000 km i jest ok. Moim zdaniem Saab jest może spóźniony technologicznie o 2-3 lata od reszty znaczących marek, ale trzyma poziom i wcale nie odbiega tak bardzo od światowej ligi. Pod kątem bezpieczeństwa z kolei wyprzedza światowe marki o 2, 3 lata. Ogólnie auto ma swoje zalety, ale i wady jak np. znikoma dostępność zamienników. Czekam z niecierpliwością na nowy model 9-5, czuję że mocno się postarają by powalczyć z rywalami z Niemiec.
Wrażenia
3,0
Silnik
zimny jest niefajny, głośny jak stary diesel. Silnik pochodzi od opla lub isuzu i to słychać z daleka, ale nigdy nie zawiódł, zawsze odpalił. Silnik 2.2 TID z automatem to w tak ciężkim aucie jak 9-5 trochę niewypał, bo nie idzie poszaleć, ale z kolei 3.0 TID jest za ciężki sam w sobie i bardziej podatny na awarię, do tego bardziej paliwożerny, ale za to ma kopa.
4,0
Skrzynia biegów
automat, jest nawet miło, ale nie zawsze. Zmulony start auta, trzymanie nogi na hamulcu w korkach, ale to oczywiście kwestia gustu, ktoś lubi automat albo nie lubi. Na pewno moja jest bezawaryjna, produkcji japan.
4,0
Układ jezdny
niektórzy dają 5 i się rozpływają, ja jeździłem kilkoma autami nie nie mogę dać bezgranicznej oceny 5. Uważam, że następca Saaba 9000 powinien mieć nieco lepsze zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Ze względów bezpieczeństwa auto nie jest przejrzyste, szczególnie tył. Dałbym takie oceny, za tył 2, za przód i boki 5.
5,0
Ergonomia
wszystko ładnie podświetlone, całkiem dobrze umieszczone, niektórzy pod względem ergonomii stawiają saaba i volvo na szczycie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
coś niebywałego, nie miałem jeszcze auto z tak komfortowym ogrzewaniem, czujesz się idealnie w momencie ustawianie własnej temperatury, nawiewy na tył, ogrzewanie siedzeń chyba we wszystkich 9-5, w końcu to wynalazek saaba
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
zaliczyłbym to auto do klasy średniej pod względem przestrzeni
5,0
Wyciszenie
Saab jest naprawdę cichy, jedynie ma głośny silnik diesla, ale jak się rozgrzeje jest naprawdę super. 190 km/h i cisza w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9,1 km / 100 średnio, zimą, latem może 8,8. Jak na AUTOMAT to ponoć nie najgorzej. Osobiście wołałbym żeby spalał mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nowy to spory wydatek, ale 3, 4 letnie auta kosztują już przerażająco tanio. Kupić właśnie 3 latka to strzał w dziesiątkę, niestarzejąca się sylwetka, ogólnie trwały, ale warto znaleźć sobie zdolnego mechanika, który miał do czynienia z saabami i takiego który nie ma sumienia by kasować za usługę 2 x więcej, co się zdarza w przypadku Saaba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś bym znalazł. Oświetlenie konsoli, czyli przepalające się żaróweczki w podświetleniu, to problem wielu 9-5. Drobne wycieki z silnika GM, usunięte całkowicie za 250 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wytrzymałe zawieszenie, wytrzymała tapicerka, odporny na korozję, auto na lata.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 TDi 120KM 88kW
[l/100km]