Piękne auto dla hobbysty. Dotychczasowi właściciele golfów i audi TDI raczej się nie skuszą - ale to traktuję jako zaletę.
Wrażenia
3,0
Silnik
słaby dźwięk jak na V6, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją np. BMW. Przyspiesenie nie powala z nóg, zwłaszcza z z miejsca - ma się wrażenie, że samochód jest ociężały. Natomiast na trasie sytuacja zupełnie się zmienia - nawet powyżej 140 zdecydowanie przyspiesza. Wyprzedzanie to pestka.
4,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat i trudno mi jest go porównać do innych. Jeździ się dobrze, chociaż spodziewałem się większej płynności zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń. Zestrojenie raczej komfotowe, ale prowadzenie poprawne nawet przy dużych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, doskonałe, duże lsterka wsteczne. Mam wersję kombi, więc do tył jest nieco gorzej ale mam czujniki. Oólnie nawet moja żona sobie radzi na parkingach.
5,0
Ergonomia
Wiadomo to Saab. do Pewnych rzeczy trzeba się przyzwyczaić ale wszelką oryginalność zaliczam na plus.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez rewelacji. Mam czarną skórę bez wentylacji więc latem jest czasem ciężko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duże auto ale niezbyt duży bagażnik. Oczywiście zawsze można zdjąć roletkę lub położyć siedzenia - wówczas staje się ciężarówką.
3,0
Wyciszenie
Silnik pracuje dość głośno i daje wibracje - zastanawiam się nawet czy nie są uszkodzone poduszki pod silnikiem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3.0 benzyna turbo musi trochę palić (po miście 17l). Założyłem gaz i nie narzekam.
4,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem używany więc zapłaciłem rozsądnie. mam jednak fakturę zakupu - 220 tys. zatem pierwszy właściciel w 8 lat stracił prawie 200 tys. ja bym się załama, ale kto bogatemu zabroni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez zastrzeżeń. Wszystko działa (oczywiście poza SID)