Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

Kabą, 5 lat temu
Silnik 2.3 T 250KM 184kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
3,93
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie rzędu 6-7l na drodze krajowej w aucie z lat 90tych o wadze 1700-1800kg i mocy 250km/350nm to dla mnie bardzo miłe zaskoczenie. Osiągi są godne ukłonu, zwłaszcza zakres dostępnego momentu. Auto przy tym nie posiada takich wynalazków jak zmienne fazy rozrządu czy koło dwumasowe.
Zawieszenie : Zawieszenie świetnie sprawdza się na długich trasach na czym mi najbardziej zależało. Na małych, ostrych zakrętach nie trzeba obawiać się podsterowności.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silnik jest tykającą bombą dopóki nie zrobi mu się właściwego remontu wraz z wyeliminowaniem wad fabrycznych (tłoki/pierścienie, najnowszy typ odmy, niezużyta pompa oleju, kilka miejsc lubiących popuścić olej)
Zawieszenie : Tuleje sanek silnika to element który zużywa się regularnie i bardzo wpływa na prowadzenie auta. Rozwiązaniem problemu jest poliuretan.
4,0
Całokształt
Auto solidne lecz dla osób świadomych mechanicznie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niskie spalanie względem osiągów. Żywotność bardzo zależy od świadomości użytkownika. Niska kultura pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia produkcji GM, niezbyt precyzyjna, po 200tys km mogą zaczynać pojawiać się pierwsze oznaki zużycia. Również należy pilnować wycieków/stanu oleju, stanu wybieraka. Na szczęście są dostępne fabrycznie nowe w akceptowalnych pieniądzach.
4,0
Układ jezdny
W wersji Aero auto prowadzi się niesamowicie pewnie w trasie. Nie jest podatny na boczny wiatr. Układ kierowniczy jest niestety typowo oplowski, miękki. Nie należy się spodziewać gokartowych doznań. Kluczowe są poduszki sanek które gumowe wystarczają ledwie na 2 lata jazdy. Po tym auto zaczyna myszkować.
4,0
Karoseria
Blacha solidna, gruba, ocynkowana lecz ma kilka swoich punktów. Głównie łączenie progu z tylnym błotnikiem to pierwsze oznaki korozji. Poliftowe modele wyglądają, jakby miały słabszą blachę ( i nie tylko blachę).
Komfort
5,0
Widoczność
W kombi widoczność jak to w kombi. Szklarnia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, bardzo intuicyjne. Przeszkadzać może wysoka pozycja za kierownicą ale niestety tak sobie ktoś w Saabie wymyślił, że będzie bezpieczniej. Minimalnie brakuje regulacji kierownicy w poziomie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obsługa wentylacji wymaga przyzwyczajenia. Najlepiej ustawić sobie temperaturę i kliknąć 'Auto' i ew wł/wył tryb Econ dla klimatyzacji. Auto wymiesza w kabinie powietrze idealnie. Każde kombinowanie z prędkością dmuchawy zaczyna kaszanić temperaturę wywiewanego powietrza z kratek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ponad normę w klasie. Dwie osoby o 185cm wzrostu usiądą jedna za drugą i nie będą narzekać na brak miejsca na kolana czy głowę.
4,0
Wyciszenie
Auto wyciszone nieźle, zwłaszcza powyżej prędkości autostradowych pokazuje swoją wyższość. Blisko poziomu e39 i Lexusa GS mk2. Całość może psuć wartkot silnika R4 chociaż jest on charakterystyczny, chrapliwy. Niektórym może się spodobać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania ciężko ocenić. Części zawieszenia są tanie, używanych jest mnóstwo. Nowe wciąż dostępne w świetnych cenach. Auto posiada kilka fabrycznych wad które mogą puścić nieświadomego właściciela z torbami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam wysoko. Kupując auto z uszkodzonym silnikiem i naprawiając wszystko bez oszczędności możemy mieć praktycznie nowe auto ze świetnym wyposażeniem w cenie typowej e46.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jestem świadomy wad typowych dla tego modelu dlatego podmieniłem elementy które mogą unieruchomić auto lub sprawić problemy podczas użytkowania. Swoje 9-5 posiadam od 3lat i NIGDY nie zaświecił mi się Check engine. Jednym z takich elementów jest rura ukłądu chłodzenia blok-zawór nagrzewnicy któego nie wymieniłem. Podczas bardzo ostrego przyspieszania mi wystrzelił i to był jedyny element mnie unieruchamiający. Nowa oryginalna rura 130zł.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto posiada silnik który jest niesamowicie wrażliwy na zaniedbania serwisowe. Jako, że te auta mają już co najmniej kilkanaście aut to jedynym rozsądnym rozwiązaniem to zakup auta z uszkodzonym silnikiem i oddaniem go do specjalisty w marce. Wymieniając właściwy olej regularnie auto jest całkowicie pozbawione swoich wad fabrycznych i śmiało przejedziemy nim setki tysięcy kilometrów. Oprócz tego silnik przygotowany jest na przyjęcie mocy rzędu 500km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Kombi 2.3 T 250KM 184kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
13,1
l/100km
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Kombi