Inne
: Nic, sadzilem ze Aero to jest cos, kupilem hobbistycznie, a to zwykly smietnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
Karoseria
: Rdza!
2,0
Całokształt
To moj drugi Saab i ostatni, to jest najbardziej awaryjne auto na swiecie. Na chama GM wsadzalo tam zaprogramowane usterki - sypie sie wszystko i to jedyne auto na swiecie, ktore non stop staje albo nie chce zapalic. Zadne inne nie psulo mi sie tak, no moze poprzedni Saab albo Astra G 1,8 - moje pierwsze auto 20Y temu.
Wrażenia
1,0
Silnik
Najczesciej silnik to podstawowa czesc wymienna - trzeba kupic nowy i skladac go inaczej niz w fabryce (wieksze oringi, nacinanie ich bo cieknie, odma, lepsze tloki z innego modelu, grubsza uiszczelka pod glowica, olej nie 5-30 a 5-50, etc), bo zaraz znowu padnie. Jak juz silnik idzie to turbo dziura jest jak w rajdowce.
2,0
Skrzynia biegów
Mam 4at, tragedia. Ten lock up, ktory oznacza, ze obroty stoja, a predkosc rosnie, to debilizm dekady. Wolna, glosna, powinna byc zakazana.
3,0
Układ jezdny
Idiotycznie twarde, krotki skok, za krotki. Auto tylko na nowe autostrady w Slowenii, bo na byle nierownosciach bola zeby, jakby to Honda type R byla. A to tylko rodzinne kombi Aero, ktor ze sportem nie ma nic wspolnego.
Komfort
5,0
Widoczność
Super.
5,0
Ergonomia
Komfort jest w fotelu, za kierownica, z tylu mozna spac, o niebo lepiej niz dzis w calej grupie VW..
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Beznadzieja, nigdy dobrze nie dmucha, klima ledwo zipie po naprawach i wciaz wylamuje sie taki bolec, ktory blokuje climatronic. Non stop bledy ACC, non stop cos tam blokuje sie, peka, steka, terkocze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedyna duza zaleta. Lepiej niz w Superbie nowym z przodu.
3,0
Wyciszenie
Glosne auto.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tragedia - chcesz kupic Saaba to kup dwa, drugi na czesci i miej mechanika od Saabow, a tych jest kilku w PL.
2,0
Stosunek jakość/cena
Tanie sa, wrecz za darmo - bo utrzymanie i lawety to codzienny jour fix.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Climatronic, parktronic, elektr. szyby, odpadajce kierunki, padajace przelaczniki wycieraczek, zacinajacy sie termostat, non stop nie dzialajace swiatla - mozna tak codziennie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik to smietnik bez tuningu, przepustnica, listwa DI, tloki, wal, panewki, odma, etc padaja przy 150k km jednoczesnie. Koszty drugie auto. Instalacja LPG do wystrojenia to tez koszt i tylko dla speca, a jest ich moze w PL kilku - parownik KME Twin (500zl) i Dragon BF (400zl) plus Q box - moze da sie wystroic po miesiacu walki. Non stop check engine, non stop cieknie z korka miski, non stop koroduje cos.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 T 250KM 184kW
[l/100km]