Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-5 I Kombi

infin1ty, 8 lat temu
Silnik 2.0 T 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW 1998-2006 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak
Inne : brak
Inne : brak
5,0
Całokształt
W Y G O D A (!) Wsiadasz, robisz 500-1000km, wysiadasz i chcesz jechać jeszcze dalej . Osoby "zielone" w temacie Saabów długo po zakupie będą szukać smaczków i "udziwnień" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) :)) Silnik chociaż 150KM (chipie nadchodzę ! ) ma dużo ciągu i nie jest ani trochę nudny (przy takiej masie kombii ) . Co prawda nie pościgamy się nim z 3/4/5-cio litrowym bmw ale do sprawnego wyprzedzania i płynnej jazdy wystarczy. Podwójne osłonki przed słońcem, CUDOWNY cupholder bardzo długo cieszą podróżujących tym samochodem.
Wrażenia
5,0
Silnik
150KM jest wystarczające na polskie drogi ale zawsze chce się więcej ;)
4,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna ale po 200kkm są małe problemy - czasami nie można wrzucić jakiegos biegu lub wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Na sprężynach H&R -30mm sprawuje sie idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie jest idealna ale to w końcu ogromne auto. Jest przyzwoicie
4,0
Ergonomia
Cóż.. ergonomia to nie jest najlepsza strona Saaba.. Co prawda jadąc za tirem czy tocząc się po polskich dziurach 90-120 można zejść do 7.5 (wg komputera) ale przewaznie jest to 8.5-9 na trasie Zielona Góra - Wrocław. W korkach wrocławskich: 15l/100. Trasa Zielona Góra - Berlin - Wrocław spalił od tankowania do tankowania do pełna 7.5 (wg paragonów - na komputerze pokazał 8.3) - a jechałem dość swobodnie 120-160.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa idealnie jak powinno. Automatyczna dwustrefowa klima chłodzi a ogrzewanie grzeje BARDZO szybko i dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dla każdego. Dobrze zaprojektowana przestrzeń kierowcy - wszystko czego możesz dotknąć przypadkiem kolanem czy łokciem jest miękkie i nie trzeszczy. Opierając 200km kolano o deskę czy łokiec o poszycie drzwi, nie czujesz żadnego bólu czy dyskomfortu. Idealnie.
5,0
Wyciszenie
Do 140 jest bdb. Powyżej słychać ze jedziemy z większą prędkością ale przy 200tu da sie rozmawiac lekko-podniesionym głosem. Co prawda nie jest to SL czy maybach gdzie można szeptać ale jak na 12toletnie auto jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie brak większych kosztów. Różne pierdoły które można wymienić ale nie trzeba (plastiki, zaślepki, drobiazgi). Najgorzej znaleźć w dobrej cenie mało popularne przełączniki lub plastiki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 10k PLN dostajesz auto z którego nie chcesz wysiadać i zastanawiasz sie czy nie zostać taksówkarzem. Chociaż z drugiej strony - nie pozwoliłbyś nikomu nierozważnemu wsiąść do Twojego SAABa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 1000km trasy zniknęło 1/4 oleju z bagnetu. Pękł wkład prawego lusterka (był nieorginalny).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-5 I Kombi 2.0 T 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,50 zł
10,6
l/100km
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-5 I Kombi